اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

زمینه حضور در اربعین از طریق مرزهای زمینی فراهم شود

اعضای شورای هیئات مذهبی استان مازندران طی بیانیه‌ای از مسؤولان کشور خواستند تا زمینه حضور را از طریق مرزهای زمینی برای زائران اربعین فراهم کنند.

زمینه حضور در اربعین از طریق مرزهای زمینی فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، اعضای شورای هیئات مذهبی استان مازندران طی بیانیه‌ای از مسؤولان کشور خواستند تا زمینه حضور را از طریق مرزهای زمینی برای زائران اربعین فراهم کنند.

بیانیه‌ای که هیات‌های مذهبی و اربعینیان حسینی استان مازندران تحت عنوان مطالبه از مسوولان کشور صادر کردند به شرح زیر است؛

(بسم رب الحسین)

بعد از غدیر بزرگ‌ترین نمود شیعه شهادت و قیام حسینی است و اربعین اثر و آثار آن قیام است، لذا اربعین حسینی از شعائر و علامات شیعه است.

تجربه ثابت کرده است که عزاداران حسینی می‌توانند با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در عراق حضور یابند و اربعین با شکوهی را رقم بزنند که متاسفانه امسال هم مشتاقان پیاده‌روی اربعین در مضیقه قرار گرفتند.

در همین راستا ما هیات‌های مذهبی و اربعینیان حسینی استان ولایت‌مدار مازندران مطابق فرمایش مقام معظم رهبری
که فرمودند؛ "پرچم آرمان خواهی و مطالبه‌گری را زمین نگذارید!" در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی ضمن گلایه از کم کاری مسوولان دولت دوازدهم که از چندین ماه قبل در جلسات با دولت عراق باید رایزنی و چانه‌زنی با قاطعیت انجام می‌شد که نشد.

لذا از مسؤولان دولت جدید خواستار مطالبه جدی‌تر هستیم تا زمینه حضور از طریق مرزهای زمینی برای زائران اربعین فراهم شود چرا که تحمیل هزینه اضافی با محدود کردن پرواز هوایی بر دوش زائران ایرانی به دور از انصاف است.

در این راستا، عاجزانه تقاضامندیم نگذارید  داغ عدم حضور در پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا در دل عاشقان حسینی بماند
و نیز از مسؤولان ستاد اربعین کشور می‌خواهیم از تمامی ظرفیت کشور  به نحو شایسته بهره برده تا نسبت به رفع دغدغه اربعینیان و هیات‌های مذهبی جامه عمل بپوشانند.

 انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول