اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمار مبتلایان به کووید 19 در زنجان به 125 هزار و 385 نفر رسید

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای 125 هزار و 385 نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ابتلای 638 نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آمار مبتلایان به کووید 19 در زنجان به 125 هزار و 385 نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۱۱ هزار و ۵۴۷ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۹ هزار و ۶۳۰ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۱۱۳ هزار و ۸۳۸ مورد بوده است که ۵۹۶ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۲۵ هزار و ۳۸۵ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۶۰۸ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۴۲ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۳۲ هزار و ۳۶۰ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۶۳۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند که دو نفر از این آمار جزو فوتی‌های روزانه گزارش شده است.

طرح بیماریابی، تاثیر بسیاری در پیشگیری و انتقال بیماری کووید۱۹ داشت  

پرویز قزلباش گفت: زنجان به‌عنوان نخستین استان، پایلوت اجرای طرح غربالگری بود و در اجرای این طرح ۵۰۵ هزار بیماریابی سرپایی انجام شد که تاثیر بسیاری در پیشگیری و انتقال بیماری در استان داشت.  

 رئیس‌دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری دانشگاه، به اقدامات انجام‌ شده در حوزه پیشگیری و درمان بیماری کرونا در استان زنجان پرداخت و اظهارکرد: در ابتدا مراکز بهداشتی ۱۶ ساعته در استان ۱۱ مورد بود که با تلاش‌های انجام شده در استان این مراکز به ۳۲ مورد رسیده که ۱۰ مورد از این مراکز، خارج از دانشگاه هستند. 

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه‌داد: دو هفته پس از آغاز بیماری کرونا، نخستین آزمایشگاه تخصصی تشخیص مولکولی، راه‌اندازی شد و یک سال بعد هم، دومین آزمایشگاه در استان راه‌اندازی شد و هم‌اکنون که در پیک پنجم هستیم، روزانه نزدیک به ۳هزار آزمایش در استان انجام می‌شود. 

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در پیک چهارم و پنجم ۳هزار و ۵۰۰ نفر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا درمان شدند، تصریح کرد: درمان ۲ هزار نفر از این تعداد سرپایی بود که نیاز به اکسیژن‌درمانی داشتند، که در این راستا، مراکز اکسیژن‌درمانی و هفت واحد سیار نمونه‌گیری در استان راه‌اندازی شده است. 

وی با اعلام خبر واکسینه شدن ۴۲ درصدی مردم استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۱ پایگاه واکسیناسیون با همکاری نهادهای مختلف در حال انجام واکسیناسیون هستند و تاثیر این واکسیناسیون در کاهش ابتلا را شاهد هستیم . 

قزلباش با اشاره به تجهیز نقاهت‌گاه‌های استان با یک هزار و ۳۰۰ تخت، اظهار کرد: در حال حاضر سن ابتلا از ۷۰ سال به ۵۸ سال رسیده و سن فوتی‌ها نیز کاهش یافته است. 

رئیس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری، میزان واکسیناسیون در گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال را  ۹۴ درصد، گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ سال ۹۵ درصد، ۵۵ تا ۵۹ سال ۸۴ درصد و ۴۵ تا ۴۹ سال را ۶۵ درصد اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: در زمان حاضر ۱۷۹ تیم در پایگاه‌های تجمعی واکسیناسیون مستقر هستند و بر اساس برآورد اولیه، با همین میزان دریافت واکسن تزریقی، این استان تا ۴۷ روز دیگر واکسیناسیون را به اتمام می‌رساند و در این راستا، استان آمادگی و توانایی‌ دارد در مدت دو هفته، همه واکسیناسیون دز اول استان را به پایان برساند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول