اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

انجام بیش از ۱۳۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی سمنان

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انجام بیش از ۱۳۰ مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی این استان در مردادماه سال جاری خبر داد.

انجام بیش از ۱۳۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی سمنان

مهدی یحیایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان از انجام بیش از ۱۳۰ مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی استان سمنان در مردادماه سال جاری خبر داد.

وی گفت: این گشت‌های مشترک در راستای هم‌افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت کارشناسی سایر دستگاه‌های اجرایی استان سمنان و در قالب طرح‌های مختلف انجام گرفته و هدف از برگزاری این‌گونه گشت‌ها پیشگیری به‌هنگام و برخورد با تخلفات احتمالی اقتصادی است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: این سازمان حسب وظایف ذاتی خود با برقراری تعامل با سایر دستگاه‌ها و اتحادیه‌های صنفی ذی‌ربط اقدام به برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در این استان کرده که این گشت‌های مشترک با همکاری تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف و اتحادیه‌های مربوطه انجام شده است.

یحیایی تصریح کرد: آرد و نان، آرایشی و بهداشتی، پوشاک، نهاده‌های دامی، خوار و بار و لبنیات، مواد غذایی و دخانیات از عمده گروه‌های کالایی مورد بازرسی در این گشت‌های مشترک است.

وی اضافه کرد: از مجموع ۱۳۱ مورد گشت مشترک بازرسی، تعداد ۹۱ مورد پرونده تخلف ازجمله گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نکردن قیمت و نصب نرخ‌نامه، ارائه نکردن فاکتور و عرضه، نگهداری و عرضه کالاهای قاچاق، عرضه خارج از شبکه و ... تشکیل شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ارزش ریالی این تعداد پرونده را بالغ‌بر چهار میلیارد و ۲۸۳ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این پرونده‌ها برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول