اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ضرورت تسریع در واردات کامیون‌های دست دوم / ایجاد کنسرسیوم برای صادرات مواد اولیه به ونزوئلا

رئیس اتاق بازرگانی تبریز در خصوص پیشنهاد شورای گفتگوی استان برای تسریع در واردات کامیون های دست دوم گفت: با وجود مطرح شدن این پیشنهاد و ارائه مجوزهای مربوطه در شهرهایی همچون تهران، به استان آذربایجان شرقی چنین مجوزی داده نشد.

ضرورت تسریع در واردات کامیون‌های دست دوم /  ایجاد کنسرسیوم برای صادرات مواد اولیه به ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یونس ژائله امروز در هفتاد و ششمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز  با اشاره به سفر خود به ونزوئلا، گزارشی از بحران اقتصادی این کشور ارائه داد و  اظهار داشت: این کشور قبل از بحران اقتصادی، پنجمین صادرکننده نفت خام در جهان، سومین صادرکننده گاز در جهان، رتبه اول شروع کسب و کار در سطح جهان در سال ۲۰۱۳ و بسیاری از مزیت ها دیگر را دارا بوده است و از سوی دیگر ذخایر نفتی و جاذبه های گردشگری بسیار خوبی نیز دارد.
  
رئیس اتاق تبریز با اشاره به پیشنهاداتی برای استفاده از فرصت های کشور ونزوئلا گفت:  به جهت استفاده از زمین های حاصل خیز، فراوانی آب و منابع انسانی ارزان قیمت در ونزوئلا، برنامه ریزی لازم جهت کشت فراسرزمینی و دامپروری جهت پیاده سازی در این کشور انجام گیرد. در این راستا اجرای کامل موادآیین نامه کشت فراسرزمینی مصوب ۱۳۹۵، پیشنهاد می گردد.
 
وی افزود: کنسولگری ایران در ونزوئلا لیست کاملی از فرصت های سرمایه گذاری در کشور ونزوئلا را تهیه و در اختیار بخش خصوصی قرار دهد. همچنین ارسال هیات تجاری در زمینه های مختلف توسط اتاق بازرگانی تبریز با همکاری استانداری آذربایجان شرقی می تواند موثر باشد.
 
ژائله ایجاد کنسرسیوم های صادراتی برای صادرات مواد اولیه به ونزوئلا و سرمایه گذاری در زمینه های مختلف نظیر انواع نهاده های مورد نیاز کشور، چوب، دام زنده و گوشت، طلا و واردات آن به کشور، صادرات کالاهای ارزان قیمت و صادرات ماشین آلات و ادوات کشاورزی، بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و لوازم خانگی و الکترونیک، انتقال دانش فنی در زمینه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و صدور خدمات فنی-مهندسی از جمله در حوزه خودرو، مصالح ساختمانی، سیمان، اقلام دارویی و کالاهای بهداشتی را از دیگر پیشنهادات در این زمینه عنوان کرد.
 
رئیس اتاق بازرگانی تبریز همچنین بر ضرورت تامین آب و برق شهرک های صنعتی و مجموعه های کشت و صنعت تاکید کرده و خواستار همکاری دولت در این راستا شد.
 
وی در خصوص پیشنهاد شورای گفتگوی استان برای تسریع در واردات کامیون های دست دوم گفت: با وجود مطرح شدن این پیشنهاد و ارائه مجوزهای مربوطه در شهرهایی همچون تهران، به استان آذربایجان شرقی چنین مجوزی داده نشد.

انتهای پیام/60012

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول