اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

محیط‌بانان حافظان بیدار منابع طبیعی و محیط زیست/حال ضرابی خوب است

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان ضمن دلجویی از محیط‌بان اسماعیل ضرابی و آرزوی سلامتی برای وی، از محیط‌بانان به عنوان پاسداران و حافظان همیشه بیدار منابع طبیعی و محیط زیست کشور که بصورت شبانه‌روزی در راه صیانت از انفال الهی تلاش می‌کنند نام برد.

محیط‌بانان حافظان بیدار منابع طبیعی و محیط زیست/حال ضرابی خوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، ساسان کفایی مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان امروز از اسماعیل ضرابی محیط‌بان مصدوم آستارا عیادت کرده و ضمن دیدار با رییس بیمارستان شهید بهشتی و پزشک جراح محیط بان ضرابی، در جریان آخرین اقدامات درمانی نامبرده قرار گرفت. 

هفته گذشته محیط‌بان اسماعیل ضرابی در درگیری با افراد شرور و مافیای جنگل خواری منطقه پناهگاه حیات وحش لوندویل شهرستان آستارا، از ناحیه پا و با سلاح سرد مورد تهاجم و حمله این اشرار قرار گرفت و به شدت مجروح شد که سریعا به بیمارستان انتقال یافت. 

به گفته پزشک جراح و رئیس بیمارستان، حال عمومی او که هم اکنون در بیمارستان شهید بهشتی تحت نظر و مداواست، خوب گزارش شده است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در این دیدار ضمن دلجویی از محیط‌بان اسماعیل ضرابی و آرزوی سلامتی برای وی، از محیط‌بانان به عنوان پاسداران و حافظان همیشه بیدار منابع طبیعی و محیط زیست کشور که بصورت شبانه‌روزی در راه صیانت از انفال الهی تلاش می‌کنند نام برد. 

به گفته کفایی، تلاش محیط بانان در صیانت از طبیعت خدادادی نباید فراموش شود و این افراد در حفظ، نگهداری و ارایه مواهب طبیعی به نسل‌های آینده نقش مهمی دارند. 

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر محیط بانان در سراسر کشور بارها مورد حمله قرار گرفتند، افزود: باید پوشش‌های حمایتی از نظر قانونی در جبران خدمت و پیشگیری از مخاطراتی که برای این محیط بانان صورت می‌پذیرد درنظر گرفته شود. 

به گزارش فارس، عصر روز جمعه ۱۹ شهریور مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستارا در حین گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت در داخل پناهگاه حیات‌وحش لوندویل با تعدادی از متخلفین که در حال قطع درختان و خروج غیرقانونی از منطقه بودند برخورد کردند. 

پس از اخطارهای مأموران یگان محیط‌زیست و قطع فعالیت متخلفان، اسماعیل ضرابی یکی از محیط‌بانان یگان شهرستان آستارا از سوی این افراد موردحمله قرارگرفته و با سلاح سرد از ناحیه پا به‌شدت مصدوم شد. 

در همین ارتباط ساسان اکبری‌پور فرمانده یگان حفاظت استان گیلان با اشاره به جزئیات حادثه حمله به محیط‌بان گیلانی گفت که فرد ضارب شناسایی و با تأکید مدیرکل محترم استان هم‌اکنون به‌صورت ویژه با همکاران نیروی انتظامی در حال تعقیب، دستگیری و تحویل وی به مراجعه قضایی هستیم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول