اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

جشنواره تلاوت‌های مجلسی آغاز شد/ مقصد اول، سیستان و بلوچستان

شانزدهمین دوره جشنواره تلاوتی‌های مجلسی با برگزاری در استان سیستان و بلوچستان کار خود را آغاز کرد.

جشنواره تلاوت‌های مجلسی آغاز شد/ مقصد اول، سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس شانزدهمین دوره جشنواره تلاوتی‌های مجلسی با برگزاری در استان سیستان و بلوچستان کار خود را آغاز کرد.

داود جعفری دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی درباره برگزاری دور جدید جشنواره به فارس گفت: مراحل شهرستانی جشنواره با رقابت قاریان در شهر‌ها و روستا‌ها در استان‌های مختلف برگزار شده و البته در برخی استان‌ها در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: برگزیدگان مرحله شهرستانی در رقابت استانی جشنواره شرکت می‌کنند که اولین جشنواره استانی در سیستان و بلوچستان برگزار شد و دو برگزیده استان جواز حضور در مرحله کشوری را بدست آوردند.

جعفری درباره جشنواره سیستان و بلوچستان گفت: نمایندگان شهرهای سراوان، زابل، میرجاوه، خاش و زاهدان توانستند جواز حضور در مرحله استانی جشنواره تلاوت‌های مجلسی را کسب و در رقابتی دیدنی و شنیدنی تلاوت‌های مجلسی خود را ارائه کنند، بیش از ۱۵ پانزده نفر از منتخبان مراحل شهرستانی در این بخش باهم رقابت کردند که در پایان با آراء حضار و  داوران آقایان رضا صفدری، مهدی کریمی و حسن نوفرستی به ترتیب نفرات اول تا سوم این دوره از جشنواره استانی شدند و دو نفر اول جواز حضور در مرحله کشوری را کسب کردند.

دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی درباره این جشنواره گفت: جشنواره تلاوت‌های مجلسی که یکی از مجموعه جشنواره‌های قرآنی فجر جمهوری اسلامی ایران است که کاملا بشکل مردمی برنامه‌ریزی و توسط مردم در سراسر جمهوری اسلامی ایران و در قلب جلسات قرآن برگزار و توسط قرآن دوستان اداره و با مشارکت مردمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود استانی و کشوری اداره می‌شود، سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های ویژه و کم برخوردار است که توجه بیشتری را از سوی مسئولان امر در حوزه رسیدگی و پرورش استعدا‌دهای بالقوه طلب می‌کند. برگزاری جشنواره تلاوت‌های مجلسی با رویکرد مردمی در این استان شاهدی بر این مدعا است که اگر مسئولان امر توجه بیشتری را معطوف به استان‌های محروم کشور کنند می‌توانند در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه را حاصل کنند.

وی از برگزاری مرحله استانی جشنواره به همت مؤسسه نور‌الثقلین خبر داد و گفت: این مؤسسه با هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای فرهنگی و مردمی اثر بخشی خاصی را در این منطقه حساس که غالباً برادران اهل سنت در آن بیشتر فعالیت فرهنگی و قرآنی دارند به نمایش گذاشت.

جعفری از لزوم توجه به استان‌های کم‌برخوردار خبر داد و گفت: مدیران و مسئولان قرآنی کشور درگذشته متأسفانه نتوانستند از ظرفیت‌های خوب و فعال مردمی این استان بهره کافی را ببرند، عدم توجه در تخصیص بودجه‌های قرآنی برای این گونه مناطق منجر خواهد شد تا کشف و پرورش نخبگان این استان محروم به خوبی انجام نشود و این محرومیت جوانان از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی دلسرد می‌کند.

وی ادامه داد: این استان‌های مظلوم گاهی از نظر مالی، فنی، برنامه‌ریزی و آموزشی مورد بی مهری شدید قرار می‌گیرند. درحالی که استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان با اقبال نشان دادن به طرح‌های مردمی مانند جشنواره تلاوت‌های مجلسی این پیام را به مسئولان امر مخابره می‌کنند که زمینه فعالیت‌های قرآنی در این استان بسیار مساعد‌تر از استان‌ها و شهرهای بزرگ کشور است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول