اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شاخص‌ترین عملیات‌های مقاومت که صهیونیست‌ها را از غزه فراری داد

یک‌ خبرگزاری فلسطینی به بهانه شانزدهمین سالروز فرار رژیم صهیونیستی از نوار غزه به مرور شاخص‌ترین عملیات‌های مقاومت که نقشی مهم در این موضوع داشتند، پرداخت.

شاخص‌ترین عملیات‌های مقاومت که صهیونیست‌ها را از غزه فراری داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی ۱۶ سال پیش در چنین روزی (۱۲ سپتامبر ۲۰۰۵) پس از اشغال ۳۸ ساله نوار غزه، مجبور به فرار از این منطقه شد و آن را خروج از نوار غزه خواند.

رژیم صهیونیستی تمام شهرک‌های ایجاد شده در نوار غزه را تخلیه کرد و برای اولین بار از سال ۱۹۴۸ (سال اشغال فلسطین) تا کنون بود که تل‌آویو از منطقه‌ای که آن را اشغال کرده، خارج می‎شود. ۲۱ شهرک صهیونیستی تخلیه شده ۳۵ درصد از مساحت ۳۶۰ کیلومتر مربعی نوار غزه را اشغال کرده بود.

این فرار صهیونیست‌ها در نتیجه ضربات سخت و مداوم مقاومت فلسطین به نظامیان این رژیم بعلاوه شلیک مستمر راکت به سمت شهرک‌های صهیونیستی بود.

به همین بهانه خبرگزاری «شهاب» در گزارشی به برخی عملیات‌های مقاومتی در آن زمان که منجر به عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از نوار غزه شده، اشاره کرد.

محفوظة

در پاسخ به ترور «احمد یاسین» بنیانگذار حماس و «عبدالعزیز الرنتیسی» فرمانده «القسام» شاخه نظامی حماس، گردان‌های القسام در ۲۷ ژوئن ۲۰۰۴ پایگاه «محفوظه» در شمال منطقه «القراره» را منفجر کرد. این پایگاه نقشی مهم در نظارت بر عبور و مرور شهرک‌نشینان و گشتی‌های نظامی داشت و در این عملیات بیش از سی صهیونیست کشته یا زخمی شدند.

براکین الغضب

عملیات «براکین الغضب» (آتش‌نشان‎‌های خشم) را گردان‌های القسام با همکاری رزمندگان وابسته به جنبش فتح در  ۱۲/۱۲/۲۰۰۴ انجام داند. آنها تونلی طولانی تا زیر گذرگاه «رفح» کشیدند و با مواد انفجاری قوی، آن را منفجر کردند.

«آرییل شارون» نخست‌وزیر وقت این عملیات را ضربه‌ای بسیار سخت توصیف کرد. بر اساس اعلام رسمی صهیونیست‌ها در عملیات مذکور پنج افسر و سرباز صهیونیست کشته و دستکم شش نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

کارنی

در ۱۳/۰۱/۲۰۰۵ القسام به همراه گردان‌های «ناصر صلاح الدین» و «شهداء الاقصی» عملیاتی مشترک در داخل گذرگاه «کارنی» (حدفاصل غزه و اراضی اشغالی ۴۸) انجام دادند.

آنها بمبی چهل کیلوگرمی منفجر کردند و سپس با صهیونیست‌ها درگیر شد. در این عملیات شش نظامی صهیونیست کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

السهم الثاقب

در این عملیات در تاریخ ۷/۱۲/۲۰۰۴ انجام شد، رزمندگان القسام تعدادی از نیروهای ویژه و اطلاعات رژیم صهیونیستی را به یک تونل انفجاری مابین گذرگاه کارنی و شهرک «ناحل عوز» کشاندند. در عملیات مذکور یک صهیونیست کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

منفجر کردن نفربر نظامیان صهیونیست

عملیات مذکور در  ۱۱/۵/۲۰۰۴ در «حی الزیتون» انجام شد و طی آن شش نظامی صهیونیست با انفجار نفربر کشته شدند.

راکت‌پراکنی به سوی شهرک‌های صهیونیستی

مقاومت علاوه بر عملیات‌های ذکر شده، شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه را نیز مرتبا با راکت هدف قرار می‌داد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول