اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نانوایی‌های آستارا اجازه تعطیلی خودسرانه ندارند/درخواست فوق‌العاده آرد

سرپرست فرمانداری شهرستان آستارا با تأکید براینکه نانوایی‌های آستارا اجازه تعطیلی خودسرانه ندارند، گفت: با توجه به کمبودهایی که در آرد مصرفی نانوایی‌ها وجود داشت از استان تقاضای آرد فوق‌العاده کرده‌ایم.

نانوایی‌های آستارا اجازه تعطیلی خودسرانه ندارند/درخواست فوق‌العاده  آرد

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، بنا بر بررسی‌های میدانی خبرنگار فارس از عصر امروز در شهرستان آستارا شاهد پخت نامنظم نان در نانوایی‌های این شهرستان بودیم که طبق گفته نانوایان کمبود آرد عامل این بی‌نظمی بوده است.

درخواست آرد فوق‌العاده کرده‌ایم

سرپرست فرمانداری شهرستان آستارا امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا، وضعیت پخت نانوایی‌ها را خوب دانست و اظهار کرد: در خصوص تأمین نان شهروندان اقدامات خوبی در کارگروه آرد و نان فرمانداری صورت گرفته و با توجه به کمبودهایی که در آرد مصرفی نانوایی‌ها وجود داشت از استان تقاضای آرد فوق‌العاده کرده‌ایم.

سید سعید میرقربانی با بیان اینکه نان از ارزاق اصلی مردم به‌حساب می‌آید و باید نان مردم در موعد مقرر پخت و به دست آن‌ها برسد، افزود: هرازگاهی شاهد صف‌های طویل در جلوی نانوایی‌ها هستیم که این معضل را با تشدید نظارت بر نوبت‌های پخت نان می‌توان مرتفع کرد.

وی تعطیلی خودسرانه برخی نانوایی‌ها را توجیه‌ناپذیر دانست و تصریح کرد: نانوایی‌ها اجازه ندارند خودسرانه و بدون هماهنگی با کارشناسان فرمانداری و اداره صنعت، معدن و تجارت نسبت به تعطیلی واحد نانوایی اقدام کنند که در صورت مشاهده یا گزارش با نانوای خاطی در چهارچوب قانون و مقررات اداری برخورد می‌شود.

میرقربانی با بیان اینکه صبح امروز جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان آستارا با دستور بررسی مشکلات نانوایی‌ها و کمبود آرد در شهرستان تشکیل و تمام تذکرات به اعضای کارگروه داده‌شده است، گفت: تمام تلاش ما در فرمانداری این است که مردم بدون دغدغه و در کمترین زمان ممکن نان موردنیاز خود را تهیه کنند.

افزایش سهمیه و تشدید نظارت‌ها ضرورت دارد

غلام‌رضا مرحبا نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز پیش‌ازاین به بحران کمبود آرد در این شهرستان اشاره‌کرده و گفته بود در شرایط عادی سهمیه آرد تخصیصی به شهرستان مرزی و گردشگر پذیر آستارا پاسخ‌گوی نیاز ۷۰ درصد از مردم نیست.

نانوایی‌ها آستارا اجازه تعطیلی خودسرانه ندارند

محسن آهنی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آستارا نیز صبح امروز در کارگروه آرد و نان این شهرستان گفته بود تعطیلی خودسرانه برخی نانوایی‌ها، کم‌فروشی و توزیع خارج از شبکه آرد باعث بروز مشکلاتی برای مردم در تهیه نان شده که برخورد با افراد خاطی در دستور کار قرار گرفته است.

با تمام این تفاسیر باتوجه به مرزی بودن شهرستان آستارا اهمیت رسیدگی به کمبودهایی  که مستقیماً با ارزاق عمومی مردم مربوط است از اولویت افزون‌تر برخوردار است.

 انتهای پیام /۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول