اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس‌ من| گفت‌وگو با حامیان پویش مخالفت با واکسیناسیون اجباری؛ رسانه‌ها فرصت مناظره را فراهم کنند

یکی از مخالفان واکسیناسیون عمومی کرونا در کشور در گفت‌وگوی اینترنتی با فارس من، با انتقاد از روند اشتباه واکسیناسیون عمومی، خواستار ممنوعیت تزریق واکسن‌ها در کشور شد.

فارس‌ من| گفت‌وگو با حامیان پویش مخالفت با واکسیناسیون اجباری؛ رسانه‌ها فرصت مناظره را فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس، «واکسیناسیون اجباری ممنوع شود»، عنوان پویشی است که حالا ۵۱ هزار طرفدار و حامی در فارس من پیدا کرده است، پویشی که طراحان آن مدعی هستند که واکسن‌های کرونا به سبب دریافت مجوز اضطراری می‌تواند پیامدهای منفی کوتاه مدت و یا بلندمدتی را برای سلامتی مردم به دنبال داشته باشد. امروز ما در ارتباط اینترنتی با مهری طالبی دارستانی، حامی این کمپین که خود دارای یک گروه مردمی است به گفت‌وگو نشستیم. متن این مصاحبه تفصیلی را می‌توانید در زیر بخوانید:

مهری طالبی دارستانی، یکی از بانوان فعال در عرصه‌های فضای مجازی و به ویژه حوزه سلامت است، او امروز یکی از حامیان فعال مخالفت با واکسیناسیون عمومی است، فارس‌من با او در این‌باره گفت‌وگو کرده است تا ابعاد این کمپین مشخص وتبیین شود.

طالبی دارستانی: برخی از هموطنان ما به شدت نگران شرایط ایجاده شده در جریان پروتکل‌های بهداشتی هستند خصوصاً ناظر به بحث واکسن، جامعه علمی باید این نگرانی را برطرف کند. اینکه ما یک تصمیم بگیریم حتی اگر هم ۱۰۰ درصد درست باشد اما نتوانیم افکار عمومی را بر مبنای این تصمیم اقناع کنیم بسیار نامطلوب است.

امروز کسانی که با تزریق واکسن  مخالفت می‌کنند، موضوعاتشان کاملا علمی است و متخصص  طب مدرن هم هستند،  این‌ها سوالاتی دارند و با فرض‌های علمی و مدتهاست می‌خواهند با متخصصان و موافقان واکسن به بحث‌ و گفت‌وگو بپردازند تا این ابهامات برطرف شود.

این ابهامات از جایی دیگر در ذهن مردم نشأت می‌گیرد، با توجه به اظهارات ستاد کرونا و وزارت بهداشت، گزارش‌هایی ارائه می‌شود که مردم را بیشتر دچار استرس و نگرانی می‌کند. مانند همین صحبت‌های آقای جهانپور سخنگوی پیشین وزارت بهداشت درباره اینکه واکسن‌ها جهش جدید کرونایی ایجاد می‌کنند که این نگرانی مردم را بیشتر می‌کند.

معلوم است کسانی که واکسن را می‌خواهند تزریق کنند از خود سوال می پرسند آیا این واکسن ها می‌تواند به سلامتی بدن  کمک کند یا آنکه ما را وارد سیکل معیوبی می‌کند که به صورت مداوم واکسن زدن را تکرار می‌کند و معلوم نیست چه اتفاقاتی برای ما  رخ خواهد داد.

سوال این است مگر وزارت بهداشت و مدافعان واکسن اعلام نکرده‌ است که واکسن‌ها در مرحله آزمایشی قرار دارد و مجوز اضطراری نگرفته است؟ مگر در مرحله آزمایشی می شود مردم را مجبور کرد که واکسن ها را به صورت اجباری تزریق کنند؟ هیچ عقل سلیمی چنین موضوعی را نمی پذیرد چرا که بنا بر گفته های کارشناسان مدت ها بعد عوارض واکسن مشخص خواهد شد.

 

 ستاد کرونا سیاست‌های پیشگیرانه را در پیش گرفته است

یکی از مسائل دیگری که ایجاد شائبه می‌کند این است که تمامی سیاست‌های ستاد کرونا به سمت پیشگیری رفته و به موضوع درمان کمتر توجه می‌شود و اگر توجه نیز می شود  به سمتی حرکت کرده که اشتباه است.

 ما باید مطمئن شویم که واکسن اثرگذاری مطلوبی دارد و امروز کسی نمی‌تواند با فکت علمی عنوان کند که اثرگذاری مطلوبی داشته است. واکسیناسیون عمومی را مساوی با واکسیناسیون اجباری می‌دانیم و این اشتباه است، کمااینکه متخصصان علمی عنوان کرده اند که ۶۰ تا ۷۰ درصد واکسناسیون عمومی را انجام بدهند کفایت کند. همه این موضوعات دلیلی بود تا کمپینی در فارس از سوی مخالفان واکسیناسیون عمومی در کشور ایجاد شود.

درخواست مشخصاً ما این است که یکبار مختصصان طب مدرن و حامیان واکسیناسیون در کشور کنار متخصصان طب مدرن و مخالفان واکسن کرونا  مباحث را کاملا ًعلمی تشریح کنند تا نگرانی‌های مردم در این باره برطرف شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول