اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پرداخت ۶۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در استان سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از پرداخت بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی این استان خبر داد.

پرداخت ۶۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی تشنه‌دل صبح امروز در سیصد و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از خردادماه امسال تاکنون حدود ۶ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۱۸۵ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است.

وی افزود: از این تعداد واحدهای تولیدی دریافت‌کننده تسهیلات، ۵۸ واحد به ارزش حدود پنج هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۱۲۷ واحد به ارزش حدود ۵۶۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در قالب تسهیلات رونق تولید ۱۴۰۰ تاکنون ۳۸۲ واحد تولیدی صنعتی معدنی و کشاورزی برای دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

تشنه‌دل ادامه داد: در این نشست با پرداخت تسهیلات به ارزش بیش از دو هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به ۵۲ واحد صنعتی و کشاورزی موافقت و مشکلات بانکی و زیربنایی ۶ واحد تولیدی صنعتی استان سمنان بررسی شد.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان ضمن ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام‌شده در خصوص مصوبات کارگروه بیان کرد: از آبان ماه سال گذشته تاکنون، ۴۵ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد که در این جلسات مشکلات ۱۴۲ واحد تولیدی بررسی و در جهت رفع موانع موجود، ۱۰۰ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.

تشنه‌دل خاطرنشان کرد: طی این مدت، ۷۵ جلسه در مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان سمنان برگزار شد و مشکلات ۲۳۲ واحد موردبررسی قرار گرفت و ۲۹۰ مصوبه در جهت مانع‌زدایی این واحدها به تصویب رسیده است.

پرداخت تسهیلات به ۸۰ طرح صنعتی و کشاورزی سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در این جلسه گفت: با پرداخت ۲۲۳ میلیارد و ۳۷۴ میلیون تومان تسهیلات رونق تولید به ۸۰ واحد تولیدی این استان، تعداد ۵۶ فرصت شغلی جدید برای نیروی کار ایجاد می‌شود.

علیرضا شریفی‌نژاد با اشاره به گزارش عملکرد اعلامی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان، افزود: امروز نیاز داریم رویکرد و نوع روش کار خود را در برخی بخش‌ها در این کارگروه ویرایش کرده و از پراکنده‌کاری، به سمت یک نظام کاری هدفمند گام برداریم.

وی ادامه داد: در این مسیر تسهیل دسترسی به گزارش‌های عملکرد به‌صورت مستمر، امری دارای اهمیت است که می‌تواند ما را در بوته نقد قرار داده و با مشخص شدن زوایای پنهان کار که مغفول مانده است، در نهایت به بهترین نتیجه ایده‌آل دست یابیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: رتبه شانزدهم کسب و کار این استان در کشور، جایگاهی ایده‌آل و ناشی از فضای اقتصادی مطلوب و تلاش برای حفظ اشتغال موجود است که می‌توان گفت درمجموع در حالت مطلوبی قرار داریم اما نیاز است تا تلاش خود را افزون‌تر کنیم؛ چراکه کیفیت انتهایی ندارد و همواره باید به دنبال ایده‌آل باشیم.

شریفی‌نژاد با تأکید مجدد بر تلاش مستمر بانک‌های عامل و مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی امر تولید برای رفع موانع، گفت: مدیران باید وقت خود را برای رفع مسائل استان به کار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران بانک‌ها باید به‌صورت حضوری و مستمر با شرکت در جلسات این کارگروه، مباحث و موارد مرتبط با تولید در استان سمنان را پیگیری کنند و به قید زمانی تعیین‌شده متعهد باشند و به سقف تعهدات خود دست یابند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول