اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تولید و جمع آوری روزانه ۴ تن زباله در باشت

شهردار باشت گفت: روزانه به طور متوسط ۴ تن زباله در این شهرستان تولید و جمع آوری می شود.

تولید و جمع آوری  روزانه ۴ تن  زباله در باشت

 

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سید یعقوب سادات درحاشیه بازدید از جایگاه دفن زباله و بررسی چگونگی آن با هدف نظارت بر حقوق عامه مردم و جلوگیری از تهدید علیه بهداشت عمومی اظهار کرد: با حفر ترانشه های متناسب با حجم زباله تولیدی و حصارکشی محل می توان از آلودگی محیط، تجمع حشرات و شیوع بسیاری از بیماری های عفونی منتقله از طریق حیوانات موذی و سگ های ولگرد و پرندگان در محل مراکز دفن وجود دارند جلوگیری به عمل آورد و می توان گام مفیدی در راستای حفظ سلامت شهروندان برداشت.       

 

                                  

وی بیان کرد: با پیگیری های انجام شده در کارگروه پسماند و بهداشت باشت، شهرداری اقدام هایی را در راستای محل جهت دفن زباله های شهرستان انجام داده که  امید واریم به زودی شاهد ساماندهی بهتری باشیم.

 

 شهردار باشت نیز تصریح کرد: به طور متوسط روزانه ۴ تن زباله در سطح شهرستان تولید و جمع آوری می شود که مکان مناسب برای دفن این میزان زباله تولید شده همواره از دغدغه های این شهرداری بوده است.

 

لطف اله موسوی بیان کرد: در پی درخواست برخی از شهروندان به شهرداری باشت مبنی بر وضعیت نامطلوب دفن زباله در جایگاه دفن زباله این شهر، شهرداری یکدستگاه لودر را در این محل مسقر است.

وی گفت: با تلاش مجموعه همکاران در شهرداری در حال حاضر شاهد جمع آوری زباله ها و دفن آنها در جایگاه مورد نظر هستیم .

شهردار باشت با اشاره به مستقر شدن نگهبان به صورت شبانه روزی در این جایگاه خاطر نشان کرد: علاوه بر اقدامات صورت گرفته شهرداری باشت اقدام به بازسازی و تعمیر دیوار تخریب شده این جایگاه کرده است.                              

دادستان عمومی وانقلاب باشت نیز در حاشیه این بازدید عنوان کرد: مدیریت پسماند موضوع مهمی می باشد زیرا با سلامت مردم ارتباط دارد به خصوص در این ایام که با افزایش و همه گیری ویروس کرونا مواجه هستیم، رعایت نکردن ضوابط زیست محیطی تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان به حساب می آید بنابراین نمی توانیم به سادگی از کنار آن بگذریم.

 

سید علی حسن رجایی منفرد افزود: مقابله با عوامل تهدید کننده سلامت شهروندان مورد توجه جدی دستگاه قضا است و  جمع آوری و دفن بهداشتی زباله از شاخص های مهم زندگی شهرنشینی است.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باشت ادامه داد: با توجه به ضرورت حفظ و صیانت از محیط زیست ومناظر طبیعی و ازهمه مهمتر اهمیت سلامت مردم، از مسوولان متولی به خصوص شهرداری انتظار می رود نسبت به این موضوع و مدیریت پسماند حساسیت بیشتری نشان داده و با اتخاذ تدابیر جدی و تعیین تکلیف مکان زباله، ساماندهی و دفع زباله ها مطابق ضوابط و استانداردهای موجود را در اولویت کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول