اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تعهد ترکمنستان برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان

هیأتی از وزارت امور خارجه ترکمنستان در نشستی درباره وضعیت افغانستان و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به این کشور در «ژنو» شرکت کرد.

تعهد ترکمنستان برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، هیئتی از وزارت امور خارجه ترکمنستان در نشست سطح بالا درباره وضعیت افغانستان و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به این کشور در «ژنو» شرکت کرد.

این نشست آنلاین را «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد سازماندهی کرده بود و سران نهادهای مختلف سازمان ملل متحد از جمله یونیسف حضور داشتند.

در این نشست تعدادی از وزرای کشورهای مختلف از جمله سوئیس، قطر، آلمان، انگلستان، آمریکا، ترکیه و فرانسه نیز شرکت کردند.

نماینده هیئت ترکمنستان در سخنان خود گفت: ما با پیروی از سنت‌های همسایگی و دوستی به طور سیستماتیک به افغانستان کمک‌های بشردوستانه می‌کنیم، با هزینه خود امکانات اجتماعی را در اختیار کشور همسایه قرار می‌دهیم و همچنین کاروان‌های بشردوستانه با داروها و تجهیزات پزشکی را به استان‌های مرزی می‌فرستیم.

خاطر نشان می‌شود که در نشست ژنو ، شرکت کنندگان متعهد شدند که بیش از 1.1 میلیارد دلار به افغانستان کمک کنند و این زمانی است که با قدرت گرفتن طالبان کمک‌های خارجی کم شده است.

در هفته گذشته، «پکن» وعده 31 میلیون دلار مواد غذایی و تجهیزات پزشکی داد و روز جمعه اعلام کرد که اولین محموله 3 میلیونی واکسن کرونا را ارسال می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول