اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ویدئو| قصه ساخت قطعه‌ای تحریمی در کارخانه تراکتورسازی تبریز

کارخانه تراکتور سازی تبریز از جمله صنایعی است که در شرایط تحریم توانست با استفاده از توان و دانش متخصصان ایرانی در ساخت قطعات موردنیاز تراکتور به خودکفایی برسد.

ویدئو| قصه ساخت قطعه‌ای تحریمی در کارخانه تراکتورسازی تبریز

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، حدود ۵۶ سال از تاسیس شرکت تراکتورسازی تبریز می‌گذرد به طوریکه قبلا این شرکت کارهای مونتاژ تراکتورهای رومانی و فرگوسن انگلیس  را انجام می‌داد و تا سال ۱۳۸۸ فقط ۴۰ درصد به خودکفایی در برخی از تراکتورها رسیده بود و مابقی قطعات از جمله موتور حساس از کشورهای آلمان، ایتالیا و ترکیه و چین تهیه می‌شد.

 کارخانه تراکتور سازی تبریز از جمله صنایعی بود که در شرایط تحریم توانست با استفاده از توان داخلی به ۴۰ کشور جهان تراکتور و قطعات بفروشد و سالانه ۶۶۰ میلیارد تومان ارزآوری داشته و ۱۰۰ درصد قطعات تراکتور را در داخل تولید کند. کارخانه‌ای که کشور‌های اروپایی به مسئولانش گفته بودند پول به حساب ما واریز کنید، اما تعهد نمی‌دهیم تا چند سال دیگر قطعه به شما بدهیم و به خاطر تحریم هم شاید امکان بازگشت پول نباشد؛ با همت مهندسانش کاری کرد که همان کشور‌های اروپایی برای خرید قطعه امروز التماسش را می‌کنند.

در ادامه ویدئویی از قصه ساخت قطعه‌ای تحریمی در کارخانه تراکتورسازی تبریز را مشاهده می‌کنید:

 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول