اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کشف بیش از 261 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف ۲۶۱ کیلو و ۲۳۰ گرم انواع مواد مخدر در عملیات های دو روز گذشته پلیس استان خبر داد.

کشف بیش از 261 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار حسن مفخمی شهرستانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد:‌ پیگیری‌های نظرات شهروندان که از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ و ۱۹۷ به پلیس اعلام می‌شود،‌ در برنامه‌ریزی‌های پلیس مورد تأکید بوده و بدین منظور در دو روز گذشته طرح‌های عملیاتی متعددی در سطح استان به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی ادامه داد:‌ در این عملیات‌ها، تعداد ۶۵ نفر، معتاد متجاهر و خرده‌فروش و ۶ نفر قاچاقچی مواد مخدر شناسایی و در عملیات دستگیری آنان،۲۶۱ کیلو و ۲۳۰ گرم انواع مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به کشف ۹۳ فقره انواع سرقت در عملیات‌های دستگیری ۵۳ سارق در عملیات‌های دو روز گذشته خاطرنشان کرد: در این طرح‌های عملیاتی ۱۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه نیز کشف شد.

مفخمی شهرستانی از کشف ۱۱ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و تصریح کرد: در این عملیات‌ها، ۹ دستگاه خودروی سبک و سنگین توقیف و ۱۵ قاچاقچی کالا دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد:‌ تمامی افراد دستگیر شده در این عملیات‌ها با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

اجاره حساب بانکی به طمع دریافت پرداخت‌های ماهیانه 

رئیس پلیس فتا استان نیز گفت: فردی که به طمع دریافت پرداخت‌های ماهیانه، حساب بانکی‌اش را به افرادی ناشناس اجاره داد بود، با سوءاستفاده از حساب بانکی‌اش به پلیس احضار شد و تمامی وجوه بانکی مورد استفاده از این حساب بانکی به شاکیان بازگردانده شد.

احسان آنقی اظهار کرد: با مراجعه شهروندی اراکی با ارائه شکوائیه قضایی در خصوص برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی‌اش موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود اذعان داشت که برای انتقال وجه از یک درگاه جعلی اینترنت بانک استفاده و اطلاعات حساب بانکی‌اش مورد سرقت قرار گرفته و مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش به‌صورت غیرمجاز برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی بیان کرد: در پیگیری این پرونده، حسابی که از آن برای انتقال وجه سرقت شده مورد استفاده قرار گرفته بود، شناسایی و صاحب حساب مقصد که در یکی از استان‌های جنوبی کشور ساکن بود، شناسایی شد.

آنقی اضافه کرد: با اخذ اظهارات صاحب این حساب، مشخص شد که او حساب بانکی‌اش را به طمع دریافت مبالغی به‌صورت ماهیانه به شخصی ناشناس اجاره داده و از این حساب بانکی برای خریدهای ارزهای دیجیتال استفاده می‌شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، تمامی مسئولیت قانونی استفاده از حساب بانکی به مالکان آن بازمی‌گردد، بیان داشت: با توجه به مسئولیت قانونی صاحب حساب، مبلغ سرقت شده از سوی این فرد به شاکی بازگردانده شد و مراحل رسیدگی به ابعاد دیگر این پرونده با هماهنگی مرجع قضائی همچنان ادامه دارد و تاکنون بیش از ۲ میلیارد ریال نیز به سایر شکات در استان‌های دیگر پرداخت کرده است.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی در توصیه به شهروندان بیان داشت: هم‌وطنان به‌هیچ‌وجه در دام این‌گونه کلاهبرداران گرفتار نشوند و هرگونه سؤال یا مشکل خود را به‌صورت ۲۴ ساعته با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول