اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

الزام صنایع به برآورد مخاطرات 3 ماهه

وزیر صمت از الزام صنایع به برآورد مخاطرات 3 ماهه خبر داد و گفت: با عرضه سیمان در بورس، مازاد تقاضا در جیب دلال نمی‌رود و به دست تولیدکننده می‌رسد.

الزام صنایع به برآورد مخاطرات 3 ماهه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رضا فاطمی‌امین در نشستی با حضور فعالان حوزه سیمان، اظهار داشت: تمام مصرف‌کنندگان، عاملان فروش و تولیدکنندگانی که مواد اولیه آنها سیمان است باید محصول خود را در بورس عرضه کنند.

وی با بیان اینکه طی ۲ هفته آینده همه عرضه‌کنندگان سیمان باید در سامانه تجارت ثبت‌نام کنند، افزود: تا پایان سال ۱۴۰۴ باید ۴ میلیون مسکن در کشور ساخته شود، این اقدام امکان پذیر است و ضرورت امنیت اقتصادی و رونق تولید است.

فاطمی امین افزود: تمام چالش‌های صنعت سیمان را پیگیری می‌کنیم، این آغاز راه است و همکاری خوبی با فعالان صنعت سیمان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: به همه همکاران در استان‌ها اطلاع دادم که از اول مهرماه باید برآورد مخاطرات داشته باشند یعنی مشخص شود تا ۳ ماه آینده در استان چه مخاطراتی رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید برای تمام صنایع از جمله سیمان، از سه ماه قبل آماده باشیم و برنامه پایش داشته باشیم، گفت: در زمینه برق قرار است با همکاری وزارت نیرو ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه ساخته شود.

* ایجاد برنامه‌های مشترک بین وزارت صمت و صنعتگران

وزیر صمت گفت: رویکرد ما در وزارت صمت این است که برای تمام فعالیت‌ها یک برنامه مشترک بین وزارت صمت و فعالان داشته باشیم.

فاطمی امین افزود: در وزارت صمت رویکرد ما ایجاد یک برنامه مشترک بین وزارت صمت و فعالان برای تمام فعالیت‌هاست مثلا در حوزه خودرو، صادرات، نساجی و سیمان باید ببینیم چه اولویت‌ها و برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدتی داریم تا این برنامه‌ها را با ذی نفعان به اشتراک بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه وزارت صمت در دولت سیزدهم باید ۴ کار را انجام دهد، گفت: باید اولویت‌بندی کنیم و منابع و فرصت‌های داخلی و خارجی را بررسی کنیم و در حوزه صادرات به سمت صادرات با کشور‌های همسایه برویم.

وی افزود: اقدام دوم، تدوین قاعده‌هایی در حوزه مالیات و قیمت است تا بستر حرکت بخش خصوصی و کسب و کار‌ها فراهم شود.

وزیر صمت تصریح کرد: اقدام سوم تسهیل گری و اقدام چهارم نظارت است، اگر بخواهیم وزارت خوبی باشیم باید تسهیل‌گری و نظارت کنیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم اهداف خود را در زمینه اشتغال، تولید و صادرات داشته باشیم باید به یک نقطه مشترک با بخش خصوصی برسیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول