اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

راه‌اندازی شورای مشورتی سیاسی (شمس) برای پیشنهاد استاندار یزد

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان یزد با صدور بیانیه‌ای در خصوص انتخاب استاندار دارالعباده، اعلام کرد: برای بررسی گزینه های انقلابی ویژه استانداری یزد شورای مشورتی سیاسی با عنوان شمس در استان راه اندازی شده و از همه نخبگان انتظار حمایت داریم.

راه‌اندازی شورای مشورتی سیاسی (شمس) برای پیشنهاد استاندار یزد

حسین حداد در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد، در خصوص بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب که در مورد انتخاب استاندار یزد صادر شده است، اظهار کرد: با توجه به ضرورت کمک به دولت حضرت آیت الله رئیسی در انتخاب مدیران کارآمد،فسادستیز و مردمی جلساتی در خدمت نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، علما و نخبگان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی سایر صاحب نظران استانی تشکیل گردید و جمع بندی جلسات این شد که گروه‌های فعال سیاسی و اجتماعی و افراد حقیقی مؤثر و معتمد در این جهت تلاش کنند، این گروه تشکیل و به نام شورای مشورتی سیاسی (شمس) نامیده شد.

وی افزود: در جلسه سوم این شورا پیشنهاد شد شاخص‌های انتخاب استاندار احصاء شود و هیئت ممیزه‌ای با رای این شورای ۶۰ نفری انتخاب شدند و افراد مناسب را برای این سمت بررسی و به مقامات استان و کشور معرفی نمایند، ۲۰ شاخص در این خصوص مد نظر قرار گرفته است.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان یزد گفت: تقوای الهی و سیاسی، شناخت از استان، سعه صدر، کارآمدی، صداقت، فسادستیزی، جهادی و تحول گرا، حسن خلق و تواضع مردمی بودن، شجاعت، آشنایی با جریان‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان، ولایی و انقلابی، ساده زیست، حسن شهرت، تجربه مدیریتی، مشورت پذیر، اعتماد به توانمندی های استان، سلامت و توان فکری و جسمی و مسئولیت پذیر، شاخص های تعیین شده برای انتخابات استاندار یزد است.

حداد در ادامه با بیان این‌که با همت جمعی از جوانان فعال موسوم به گام دوم فراخوانی جهت نخبگان سیاسی و اجتماعی استان ارسال شد که  بازخورد آن بیش از ۹۰ نام بود، تصریح کرد: در جلسات هیئت ممیزه اسامی مطرح شد و از آنجا که بعضی از اسامی شاخص‌های استانداری را نداشتند و همچنین  بازنشسته ها به دلیل منع قانونی حذف شدند.

وی تصریح کرد:  بعضی از اشخاص مناسب  نیز حاضر به پذیرش مسئولیت و دادن رزومه نشدند و تعدادی از موجهین مناسب نیز با بررسی هیئت ممیزه  به جهت نداشتن توانایی حذف شدند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان یزد ادامه داد: در نهایت با بررسی هیئت ممیزه برای شاخص های بیست گانه و امتیازدهی به مصادیق دارای شرایط ده نامزد پیشنهادی جمع بندی و به شورای مشورتی سیاسی(شمس)  به همراه شاخص ها معرفی گردیدند تا به افراد فوق امتیاز بدهند و در نهایت افراد به ترتیب امتیاز برگزیده شدند.

حداد افزود: این اسامی که برآمده از خرد جمعی بود جهت بزرگان ونمایندگان استان ارسال شد ودرخواست گردید رایزنی باوزارت کشور انجام گیرد.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان یزد، احزاب و جمعیت‌های فرهنگی و سیاسی همسو و نخبگان سیاسی استان با ارسال این لیست برگزیده به وزارت کشور و فعالین  در عرصه  سیاسی اجتماعی کشور از  نمایندگان مجلس و علمای اعلامی که صاحب نظر و دارای آرای نافذ در انتخاب نهایی دولت می باشند، انتظار حمایت عملی و پشتیبانی جدی و فعالیت میدانی دارند.

نیروهای انقلابی یزد معتقدند  توجه به خرد جمعی و همگرایی نیروهای دلسوز در حال حاضر و سایر فعالیت‌های عرصه اجتماعی از جمله انتخاب مدیران شایسته و مقابله با رانت و فساد و پیشبرد اهداف دولت مردمی موثر است.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول