اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۲۴ واحد تولیدی تعطیل تملک‌شده از سوی بانک‌ها دوباره به تولید باز می‌گردند/ هیچ بانکی از تملک کارخانجات منتفع نشد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: تاکنون هیچ بانکی از تملک واحدهای تولیدی منتفع نشده است و مطالباتش هم وصول نشده است.

۲۴ واحد تولیدی تعطیل تملک‌شده از سوی بانک‌ها دوباره به تولید باز می‌گردند/ هیچ بانکی از تملک کارخانجات منتفع نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری گلستان، حیدر آسیابی در جلسه‌ای که به همین منظور امروز با حضور مدیران بانک‌های استان و صاحبان تعدادی از این واحدهای تولیدی برگزار شد، با ا شاره به طرح گام به گام دادگستری گلستان برای احیای واحدهای تعطیل تملک‌شده در دست بانک‌ها، اظهار کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان در اقدام ابتکاری خود طرحی را امسال آغاز کرده است که در قالب آن ۲۴ واحد تولیدی تعطیل تملک‌شده از سوی بانک‌ها را دوباره به تولید بازگرداند.

وی تصریح کرد: تملک واحدهای تولیدی باید آخرین مرحله بانک‌ها برای وصول مطالبات باشد و اگر واحدی هم تملک شد نباید تعطیل شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه تاکنون هیچ بانکی از تملک واحدهای تولیدی منتفع نشده است و مطالباتش هم وصول نشده است، گفت: هم اکنون از ۳۱ کارخانه تملک‌شده توسط بانک‌های استان، فقط هفت واحد فعال هستند و مابقی تعطیل هستند که به ضرر اقتصاد کشور و استان است.

آسیابی افزود: امسال اولویت ما رونق تولید این واحدهاست و در نشست‌هایی که با بانک‌ها داریم به دنبال چاره‌جویی و راهکار برای فعال شدن این واحدها هستیم.

وی افزود: در این جلسه  قرار شد، بانک‌ها واحدهای تملک شده را با شرایط خاص در اختیار مالکان قرار دهند تا تولید از سرگرفته شود و از محل درآمد بدهی بانک‌ها هم پرداخت شود.

آسیابی ادامه داد: اگر مالکی هم مایل به ادامه تولید نباشد باید کارخانه‌های تعطیل در مزایده عمومی به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شود.

رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: مصوبات جلسه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی، قانونی و لازم الاجراست.

وی از بررسی و گردآوری مشکلات اساسی  گریبانگیر بخش تولید استان هم خبر داد و گفت: 24 مشکل احصا شده که 20 مورد آن مربوط به بانک‌هاست و در جلسه بعدی که با شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و خصوصی استان برگزار می‌شود بررسی و برای رفع آن چاره‌اندیشی می‌کنیم تا مسیر رونق اقتصادی استان هموارتر شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان هم در این جلسه گفت: مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده در واحدهای تملک‌شده از سوی بانک‌های استان 23 میلیارد تومان است که با فعال سازی این واحدها دست کم 620 کارگر مشغول به کار می‌شوند.

چهار واحد تولید تعطیل از ابتدای امسال در گلستان با پیگیری دادگستری به چرخه تولید بازگشته‌اند.

انتهای پیام/۲۳۰۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول