اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

70 درصد تخت‌های بیمارستانی زنجان اشغال است/51 زنجانی‌ها دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

معاون علوم پزشکی زنجان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شیوع کووید ۱۹ در استان زنجان گفت: آمار بستری روزانه در استان زنجان ۹۵ نفر است و به صورت متوسط درصد اشغال تخت‌ها ۷۰ درصد است.

70 درصد تخت‌های بیمارستانی زنجان اشغال است/51 زنجانی‌ها دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس زنجان، شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در ۴ دستور کار برگزار شد، ارائه گزارش از وضعیت بیماری کووید ۱۹، وضعیت واکسیناسیون، ارائه گزارش وضعیت پروژه‌های عمرانی مهم، ارائه گزارش از بند ج ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های جانبی توسعه کشور و ارائه برنامه‌های هفته دفاع مقدس برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت رسانه‌های استان در اطلاع‌رسانی موضوعات مختلف ارائه کرد و گفت: رسانه‌های استان در بخش‌های مختلف اطلاع‌رسانی خوبی از خود نشان دادند.

محمدربیع احمدخانی با اشاره به دستور جلسات شورای اطلاع‌رسانی استان افزود: در هر جلسه موضوعات مختلفی در شورا مطرح می‌شود که درباره مسائل و همچنین اقدامات استانی است و در این جلسه نیز گزارش اقدامات عمرانی ارائه خواهد شد.

در ادامه نیز معاون سیاسی استاندار زنجان با اشاره به اینکه وی با اشاره به اینکه حوزه سیاسی نیز اقدامات بسیاری در استان صورت گرفته است، گفت: در این دو سال سه انتخابات برگزار شده است و خوشبختانه مشکلی از این نظر وجود نداشته است.

خدابخش مرادی نافچی با بیان اینکه به علت برگزاری خوب انتخابات وزارت کشور از استان زنجان تقدیر کرد و گفت: انتخابات در این سه نوبت با روال خوبی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ با وجود بهم ریختگی وضع کشور اتفاق خاصی در زنجان رخ نداد، بیان کرد: زنجان امروز جزو اولین استان‌هاست که دارای امنیت بسیار بالایی است.

 

کشفیات قاچاق کالا ۱۰۴ درصد افزایش یافته است

مرادی نافچی با اشاره به اینکه استان زنجان عاری از جرائم خشن است و آمار جرائم در آن روند کاهشی دارد، گفت: مشارکتی شدن امنیت موجب حاصل شدن چنین نتیجه‌ای شده است.

معاون سیاسی استاندار زنجان با بیان اینکه در حوزه مقابله با قاچاق کالا نیز کشفیات ۱۰۴ درصد بیشتر شده است، افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز ۲۰۰ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف بسته شده است و حتی برخی از مناطق حاشیه شناسایی شد و برخی از مراکز تجهیز و تعمیر شد.

معاون سیاسی استاندار زنجان با بیان اینکه در حوزه جوانان نیز ۱۶۰ نفر شناسایی و در پست‌های مدیریتی مشغول به کار شدند، گفت: در حوزه ازدواج نیز امسال نیز ۴۶۱ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج ارائه و ۵ هزار و ۳۲۷ نفر از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

در ادامه نیز معاون علوم پزشکی زنجان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شیوع کووید ۱۹ در استان زنجان گفت: آمار بستری روزانه در استان زنجان ۹۵ نفر است و به صورت متوسط درصد اشغال تخت‌ها ۷۰ درصد است.

 

در استان زنجان ۵۱ درصد دز اول را دریافت کرده‌اند

داود رحمانی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۵۵ نفر بستری در بیمارستان‌ها داریم، گفت: همچنین ۳۲ هزار و ۷۴۲ نفر مورد تست قرار گرفته‌اند.

رحمانی با بیان اینکه در حال حاضر با روند کاهشی بیماران بستری مواجه هستیم، اضافه کرد: در استان زنجان ۵۱ درصد دز اول را دریافت کرده‌اند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان جزو دانشگاه‌های برتر در حوزه واکسیناسیون است، گفت: خوشبختانه روند واکسیناسیون در زنجان به خوبی در حال انجام است.

جانشین فرمانده سپاه استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری کنگره شهدا و اقدامات صورت گرفته در این حوزه اظهار کرد: این کنگره بزرگ در اواخر مهرماه برگزار می‌شود.

ابوالفضل طهماسبی با اشاره به اینکه برای هفته دفاع مقدس نیز برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است، گفت: تکریم شهدا و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این ایام مورد توجه خواهد بود.

وی با بیان اینکه ترویج خودباوری دینی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی از اهداف برنامه‌های هفته دفاع مقدس خواهد بود، افزود: در این ایام از پیشکسوتان دفاع مقدس نیز تجلیل خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه استان زنجان با اشاره به اینکه از چند هفته قبل فضاسازی برای کنگره شهدا آغاز شده است، تصریح کرد: امیدواریم کنگره در خور و شان شهدا برگزار شود.

طهماسبی همچنین از برگزاری صبحگاه مشترک نظامی همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: دیدار با خانواده شهدا و برپایی میز خدمت نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول