اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از دعوت از رئیس‌جمهور برای بررسی مشکلات آبی تا بررسی دغدغه‌های شهری/غفلت دولت از پارلمان‌‌های مردمی

اعضای شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری در هیات تطبیق مصوبات شورای اسلامی شهرستان شهرکرد در خصوص رفع مشکلات شهری با کمک شوراهای اسلامی شهرها گفت‌وگو کردند که بررسی مشکلات آبی مهمترین موضوع مطرح شده در این جلسه بود.

از دعوت از رئیس‌جمهور برای بررسی مشکلات آبی تا بررسی دغدغه‌های شهری/غفلت دولت از پارلمان‌‌های مردمی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ظهر امروز رئیس و نمایندگان شورای اسلامی استان در هیات تطبیق مصوبات شورای اسلامی شهرستان شهرکرد از شورای اسلامی شهر فرخشهر بازدید بعمل آوردند که در این بازدید ضمن ارائه گزارش عملکرد و برنامه چشم انداز اقدامات اجرایی اعضای شورای اسلامی شهر فرخشهر در راستای پیشرفت و توسعه شهری نیز صحبت شد.

 حسینعلی رضایی در این جلسه گفت: اعضای شورای اسلامی برای پیشبرد امورات شهری، منسجم و هماهنگ عمل نموده و در این راستا پذیرای انتقادهای سازنده و پیشنهاد معتمدین و اصحاب رسانه باشند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ابقا عضویت دو نفر از اعضای دوره پنجم شورا در دوره ششم، افزود: اعضای شوراهای اسلامی از تجربیات اعضای دوره‌های قبل استفاده نموده و با استفاده از تجربیات آنان، بهترین عملکرد را در این دوره رقم زده و از این تجربیات بهره ببرند.

رضایی سرپیری ادامه داد: یکی از مقوله‌های حائز اهمیت در نیل به توسعه پایدار شهری، درآمدهای پایدار می‌باشد که نقش بسیار تاثیرگذار و تاثیرپذیری در برنامه‌ریزی فضایی-کالبدی شهرها دارد بر همین اساس اعضای شورای اسلامی این مهم را پیاده‌سازی نمایند.

شوراهای اسلامی بر مبنای پیشرفت اقتصادی و اجتماعی هر منطقه شکل گرفتند

وی با اشاره به رعایت قوانین و مقررات در اتخاذ تصمیمات در صحن جلسات شورا اظهار کرد: شوراهای اسلامی بر مبنای پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نیازهای هر منطقه شکل گرفته و مصوبات آنان در محدوده‌ مناطق خود اجرا می‌شود لذا باید کاربردی و اجرایی و برمبنای رعایت دقیق قانون و مقررات تصویب گردد.

فرهاد رئیسی در ادامه با اشاره به دوره 4 ساله فعالیت شوراهای اسلامی گفت: وقت شورا بسیار کوتاه است و فقط خدماتی که در این چهارساله توسط شورا انجام شده برای مردم به یادگار می‌ماند.

نظام اداره کشور همسو با نظام شورایی نیست

نماینده شورای اسلامی استان در هیأت تطبیق مصوبات شهرستان شهرکرد افزود: متاسفانه نظام اداره کشور با نظام شورایی همسو نیست و تاکنون اگر مشکلاتی را در بخش‌های مختلف شاهد هستیم ناشی از دیگاه متمرکزی است که دولت داشته به گونه‌ای که می‌خواهد همه امور به دست دولت انجام شود و از وجود شوراهای اسلامی این پارلمان‌های مردمی و محلی غافل مانده‌اند.

قوانین مصوب شده گره‌ای از مردم باز نکردند

رئیسی با اشاره به قوانین منسوخ شده شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی و عدم تصویب قانون جامع مدیریت شهری خاطرنشان کرد: این قوانین مصوب دهه 1330 می‌باشند و تاکنون تغییرات اندکی در آن‌ها اعمال شده که متاسفانه گره‌ای از کار مردم را باز نکرده به عنوان مثال زمین‌هایی که در حریم شهرها وجود دارد مخازن شهری می‌باشند اما شهرداری هیچ گونه تصرفی بر آن‌ها نداشته که این خود از معضلات است.

وی با اشاره به نقش شوراها در اصلاح قوانین تصریح کرد: شوراهای اسلامی در حین فعالیت و خدمت رسانی به مردم با خلاء‌های قانونی بسیاری مواجهه می‌گردند که می‌طلبد موارد را جهت پیگیری از طریق شورای عالی استان‌ها به شورای اسلامی استان اعلام نمایند.

شوراهای اسلامی وارد بحث‌های کلی و کلان شده‌اند

نماینده شورای اسلامی استان در هیأت تطبیق مصوبات شهرستان شهرکرد افزود: شوراهای اسلامی در کنار بحث‌های عمرانی جزیی وارد مباحث کلی از جمله ایجاد محیط‌های نشاط آور شهری، پیاده محور نمودن و ایجاد زیست‌شبانه در شهرها، تدوین سند چشم انداز بیست ساله شهر، تدوین برنامه 5 ساله شهر، ایجاد معبر فرهنگی جهت ورود توریست، ایجاد درآمد پایدار و ارزش افزوده در شهر، جذب سرمایه گذار جهت خروج از بن بست شهرها و... شده است.

رئیسی دهکردی در پایان از معضلات انتقال آب در استان ابراز نگرانی نموده و همکاری شوراهای اسلامی جهت انعکاس نارضایتی مردمی از پروژه انتقال آب بهشت آب را خواستار شد.

در این بازدید امیر کریمی‌نژاد نیز با اشاره به ترکیب متجانس اعضای شورای اسلامی شهر فرخشهر افزود: وجود پنج عضو جوان، استفاده از نیرو و شور و انرژی جوانی و حضور دو نفر از اعضای دوره پنجم شورا در ترکیب دوره ششم از مزیت‌های این شورا است که استفاده از تجربیات آنان چراغ راه سایر اعضا می‌باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر فرخشهر اذعان داشت: مهم‌ترین آزمون و چالش پیش روی شورا، انتخاب شهردار است و باید تمامی جوانب را در این امر مهم به دقت در نظر گرفت که خوشبختانه شورای اسلامی شهر فرخشهر این مهم را در فرجه زمانی یک ماهه خود به اتمام رسانید همچنین از اصلی‌ترین برنامه‌های شورا ایجاد تعامل با مسئولین ادارات مختلف است که تا کنون تقریبا هر هفته دو مدیر دستگاه اجرایی را ملاقات و تاکنون تعاملات خوبی را برقرار نموده‌ایم.

دعوت از رئیس جمهور برای بررسی مشکلات بهشت‌آباد

رئیس شورای اسلامی شهر فرخشهر با اعلام نارضایتی از پروژه انتقال آب بهشت آب و پیشنهاد مکاتبه‌ای با نهاد ریاست جمهوری به‌منظور حضور ریاست جمهوری به استان چهارمحال و بختیاری و بررسی مشکلات و معضلات طرح ننگین بهشت آباد از نزدیک را ارائه نمود.

وی در پایان افزود: انتظار مردم از شورای جدید که جوانتر شده ،کار و انگیزه بیشتر می‌باشد و امیدواریم در پایان ۴ سال شرمنده مردم نشویم.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول