اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

نهادهای انقلابی در ساختار بوروکراتیک کشور هضم شده‌اند/ فعالیت‌ اقتصادی برای مدیران بنیاد شهید حرام قطعی است

رئیس بنیاد شهید با بیان اینکه نهادهای انقلابی به جای اینکه دستگاه‌های دیگر را انقلابی کنند در ساختار بوروکراتیک کشور هضم شده‌اند، گفت: کارکنان این نهادهای انقلابی در حالی که نیروهای نهادی و انقلابی هستند خود را کارمند فرض کردند و در نهایت به جای اینکه فرهنگ سازمانی نهادهای انقلابی به نهادهای دیگر منتقل شود، برعکس شده است.

نهادهای انقلابی در ساختار بوروکراتیک کشور هضم شده‌اند/ فعالیت‌ اقتصادی برای مدیران بنیاد شهید حرام قطعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز در ادامه برنامه‌های سفر به مشهد، در نشست شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، این نهاد را حرم شهدا و مقدس خواند و گفت: با اینکه زیرساختهای خوبی در بنیاد شهید فراهم شده اما کاری که من آغاز کرده‌ام بازخوانی ماموریت است، باید ببینیم آیا برای رسیدن به نقطه مطلوب ماموریت خود روش‌ها و ساختارها مناسب است یا خیر.

رئیس بنیاد شهید گفت: تعابیری که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب از جایگاه بنیاد شهید به کار برده‌اند برای هیچ دستگاه مقدس به کار نبرده اند که این امر نشان می‌دهد مساله ایثار و شهادت در فکر و فرهنگ ما از جایگاه والایی برخوردار است؛ این توجه به این خاطر است که اصلی‌ترین مفهوم و فلسفه زندگی انسان در زندگی مادی، تحقق کمال، شهادت و جانبازی در راه خداست و نمونه این کمال، شهادت است.

وی با بیان اینکه  این نهاد به عنوان حرم شهدا مقدس است بنابراین کار شبهه‌آلود و حتی مباح در آن جایز نیست، افزود: صحبتهایی پیرامون برخی فعالیت‌های اقتصادی بنیاد شهید شنیده می‌شود که این نوع اقدامات اگر در هر سازمانی مطلوب باشد، برای مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران حرام قطعی است، نباید ذره‌ای غبار بر روی این لباس مقدس بنشیند تا بنیاد تلالو خود را از دست ندهد و فعالیت این نهاد در جامعه تاثیرگذار باشد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه  فقط ۳ درصد سهام بانک دی متعلق به بنیاد شهید است اما این بانک به نام بنیاد شهید و امور ایثارگران شناخته می‌شود، تصریح کرد: اختلاس که در همه جا حرام است در این بانک حرام قطعی است.

رئیس بنیاد شهید افزود: بنیاد شهید تنها نهاد خدماتی و ارائه دهنده خدمات اجتماعی نیست بلکه یک نهاد و دستگاه تمدن‌ساز است.

وی با بیان اینکه اگر شهید و جانباز در درون این بنیاد عزت نداشته باشد در بیرون از بنیاد نیز عزت نخواهد داشت، افزود: عملکرد ما وقتی درست خواهد بود که منزلت و کرامت شهید و شهادت در جامعه ساری و جاری شود و عنصر ایثار در جامعه مرجعیت اجتماعی داشته باشد.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: وقتی امام خمینی(ره) گفتمان انقلاب اسلامی را آوردند می‌دانستند که دستگاه‌های اجرایی توانایی و ظرفیت حمل این بار را ندارند بنابراین نهادهایی مانند بنیاد شهید، سپاه و بنیاد مسکن را ایجاد کردند، اما اکنون بسیاری از نهادهای انقلابی حذف یا ادغام شده یا تغییر ماهیت داده‌اند.

رئیس بنیاد شهید با بیان اینکه نهادهای انقلابی به جای اینکه دستگاه‌های دیگر را انقلابی کنند در ساختار بوروکراتیک کشور هضم شده‌اند، متذکر شد: کارکنان این نهادهای انقلابی در حالی که نیروهای نهادی و انقلابی هستند خود را  کارمند فرض کردند و در نهایت به جای اینکه فرهنگ سازمانی نهادهای انقلابی به نهادهای دیگر منتقل شود، برعکس شده است.

وی با اشاره به برنامه تحولی خود برای بنیاد شهید افزود: در این زمینه طرح و برنامه ۱۰ ساله خواهیم داشت و از سال بعد کار بر روی این طرح را آغاز خواهیم کرد تا در گام دوم انقلاب این نهاد به عنوان سازمان پیشرو انقلابی با حفظ کرامت و منزلت جامعه هدف حدود چهار میلیون نفری به اهداف خود برسد، این بنیاد نیاز به حمایت و همراهی مجلس، دولت و تشکیلات زیر نظر رهبر معظم انقلاب دارد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیازهای جامعه هدف تغییر کرده چنانچه سن سالمندی در جامعه ایثارگری ۱۵ سال کمتر از میانگین سالمندی کشور است، یعنی اگر تا ۲۰ سال دیگر ما با جامعه سالمند مواجه می‌شویم، بنیاد شهید اکنون با سالمندی در جامعه هدف خود روبروست.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول