اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

شیب تند تزریق واکسن امید به جامعه در دولت جدید

با شیوع کرونا و ادامه‌دار شدن روند بیماری همه امیدها به ساخت واکسن بود تا تولید انبوه و تزریق آن، این بیماری را ریشه‌کن کند و اکنون با شروع به کار دولت جدید رکورد تزریق واکسن بر مدار صعودی قرار گرفته و هر روز شکسته می‌شود.

شیب تند تزریق واکسن امید به جامعه در دولت جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بیش از یک سال از شیوع کرونا گذشت تا تزریق واکسن آغاز شود و موج امید را روانه جامعه کند.

تا چندی پیش و قبل از آغاز دولت جدید تزریق واکسن به کندی در حال انجام بود به گونه‌ای که از ابتدای تزریق، به جز کادر درمان و بیماران خاص، ۸۵ ساله‌ها به بالا در اولویت تزریق قرار گرفتند و به همین ترتیب آهسته آهسته نوبت به اقشار دیگر می‌رسید.

اما خوشبختانه با روی کار آمدن دولت سیزدهم و ورود محموله‌های جدید با حجم بیشتر و سرعت بالاتر، تزریق واکسن کرونا روند رو به رشدی پیدا کرد و توانست در فروکش کردن موج پنجم موثر واقع شود.

همکاری سپاه در پشتیبانی به جهت در اختیار قرار دادن پزشک و واکسیناتور همچنین تجهیز سالن‌های تزریق واکسن نیز این روند را سرعت بیشتری بخشید و سبب شد در برخی نقاط روستایی واکسیناسیون بدون محدودیت سنی تزریق شود.

آماده‌سازی مرکز ۲۴ ساعته تزریق واکسن در فارس به‌عنوان نخستین مرکز در کشور نیز بسیار مورد استقبال مردم واقع شد و مردم مشتاقانه برای تزریق به این مرکز مراجعه می‌کنند.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در حال حاضر تزریق واکسن به ۴۰ ساله‌ها رسیده است و همزمان تزریق به گروه‌ها و اقشار مختلف اعم از دانشجویان، مادران باردار، گروه‌های مختلف شغلی و ... نیز در حال انجام است.

عبدالرسول همتی، با اشاره به ثبت رکوردهای تزریق واکسن به صورت روزانه گفت: روند تزریق واکسن به خوبی در استان در حال انجام است و آماده تزریق بیشتری نیز هستیم به گونه‌ای که روزانه رکورد تزریق واکسن شکسته می‌شود و اگر به همین منوال پیش برویم تا دو ماه آینده کل جامعه هدف در استان حداقل یک دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به فعال بودن ۱۴ مرکز تزریق در شیراز و ۵۴ مرکز در سطح استان گفت: در نقاط روستایی تزریق واکسن بدون محدودیت سنی از ۱۸ سال به بالا صورت می‌گیرد و در حال حاضر تنها برای گروه سنی زیر ۱۸ سال ممنوعیت تزریق وجود دارد.

همتی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جامعه هدف در فارس دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند از تزریق بیش از دو میلیون دز خبر داد.

بر این اساس و با همین شیب تند صعودی به زودی شاهد تزریق واکسن به کل جامعه هدف در استان و ریشه‌کن شدن ویروس خواهیم بود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول