اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مشکلات صنعت مازندران توسط مجلس بررسی شود/ مردم از خودروسازها ناراضی هستند

امام جمعه ساری با قدردانی از طرح ساماندهی صنعت خودرو که پیش از این ناراضیتی‌های زیادی را در پیش داشته، گفت: ای کاش برنامه‌ریزی صورت می‌گرفت رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر اخیر از چند کارخانه صنعتی مازندران بازدید و مشکلات صنعت استان در مجلس بررسی و پیگیری می‌شد.

مشکلات صنعت مازندران توسط مجلس بررسی شود/ مردم از خودروسازها ناراضی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمد باقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه ساری اظهار کرد: اینکه امام حسین(ع) ببیند عزادارانش، هیات‌های عزاداری و شرکت‌کنندگان در مراسمش انسان‌های باتقوا و دیندار و پایبند هستند خوشحال خواهند شد، امیدواریم خداوند به ما توفیق بدهد که با تقوا باشیم.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) در پایان خطبه اول نماز جمله بر قرائت صلوات تاکید داشتند، تصریح کرد: حضرت به‌عنوان مقدمه صلوات آیه ۵۶ سوره احزاب را قرائت کرد و فرمود بر همه مومنان دستور داده شده که بر محمد(ص) و آلش صلوات بفرستند.

خطیب جمعه ساری یادآور شد: ما سه نوع صلوات؛ ناقص، کامل و کبیره داریم، "صلوات ناقص"؛ به‌معنای فرستادن صلوات فقط به پیغمبر اکرم است، "صلوات کامل"؛ آن است که ائمه و آل پیمغمبر هم درنظر بگیریم و بر همه آن‌ها صلوات بفرستیم، "صلوات کامل‌تر یا کبیره"؛ صلواتی است که علاوه بر قرائت سلامت با دعا و استفاده از واژه‌های کوتاه و بلند دیگری همراه باشد.

این مسوول با اشاره به انواع صلوات کبیره، گفت: صلوات شعبانیه، صلوات کبیره‌ای که از امام حسن عسگری (ع) نقل شده، در کتاب سفینه‌البهار در جلد دوم و مفاتیح‌الجنان نیز آمده است، در مجموع صلوات کبیره نسبت به دیگر صلوات برتری دارد.

وی با اشاره به روایتی از یکی از یاران پیامبر اکرم (ص)، خاطرنشان کرد: خداوند برای صلوات فرستادن پاداشی معین کرده و همچنین اینکه صلوات مختص دوران پیامبر اکرم نبود بلکه صلوات تا روز قیامت به‌عنوان نماد تشکر و تقدیر از نعمت ایمان و هدایت که نتیجه زحمات حضرت، خواهد بود.

محمدی لائینی با اشاره به روایات، اضافه کرد: "سلام" نیز در خطبه امام علی(ع) آمده که برخی‌ها آن را به درود خلاصه می‌کنند اما دو معنا دارد، یکی سلام به تهیت، دیگری هم سلام تسلیم در مقابل پیغمبر است، توجه حلال و حرام پیمغبر تا روز قیامت ادامه دارد.

خطیب جمعه ساری در خطبه دوم، با تاکید بر اینکه خداوند دعای افراد باتقوا را مستجاب می‌کند، ادامه داد: بهتر این است که در زندگی به حرف و فرمان خداوند توجه کنیم.

این مسوول با اشاره به اینکه در آستانه دفاع مقدس این سرمایه بزرگ قرار داریم، افزود: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری در هفته اکرام دفاع مقدس همه وظیفه داریم از کسانی که آن را پیش برده و رزمنده بودند و چه شهیدان که سایه شوم خطر و بعثیان را از سر این ملت دور کردند، قدردانی کنیم.

وی با بیان وظایف مردم در گرامیداشت دفاع مقدس، یادآور شد: حل مشکلات خانواده شهیدان و جانبازان، به نمایش گذاشتن مراحل گفتار و کردار این حماسه‌آفرینان، برشمردن فوائد و برکات این جنگ، تقویت روحیه به این رزمندگان شجاع و ادامه راه حماسه و ایثار از جمله وظایف همه ما است.

محمدی لائینی در ادامه بیان کرد: ما در جنگ دوستان و دشمنان را شناختیم به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خودمان بایستیم نه روی کول دشمن و دولت‌های غربی؛ ما در جنگ ابهت ابرقدرت را شکستیم، حس برادری و نوع‌دوستی را در روح مردم تقویت بیدار کردیم.

خطیب جمعه ساری تصریح کرد: مردم مازندران بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان منهای نهادهای اداری و حمایتی در دوران کرونایی به یکدیگر کمک کردند که ادامه فوائد روح برادری در جنگ است.

این مسوول اعلام کرد: خرسندیم که مجلس کلیات دو طرح؛ تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که یکی از شاخص‌های ارزیابی اقتصادی است، در آسان گرفتن رتبه ۱۷۸ در دنیا را داریم، همچنین طرح؛ ساماندهی صنعت خودرو، که ناراضیتی‌های زیادی را در پیش داشته و کسی هم جرات نکرد که دست به ترکیبشان بزند، باید حساب شده در این زمینه ورود پیدا کنیم،  تصویب کرد که اگر به‌صورت کارشناسی شده اجرایی شود گام مهمی در پیشرفت امر تولید است.

وی با اشاره به حضور قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ای کاش برنامه‌ریزی می‌شد ایشان به میانکاله بروند و از نزدیک با وضع ناگوار میانکاله آشنا شوند، ای کاش در مورد صنعت چیبس‌سازی بهشهر که با خصوصی‌خوری غلط از بین رفت چاره‌ای اندیشیده شود، یا به قائمشهر رفته و سری به صنعت نساجی مازندران می‌زدند که به‌خاطر واگذاری‌ها چه اوضاعی دارد یا صنایع چوب و کاغذ مازندران، امیدواریم در سفر بعدی این معضلات را ببینند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول