اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ضرورت اجرای بی‌کم و کاست قوانین ضدفساد/ کنگره ملی 3535 شهید زنجانی در مهرماه برگزار می‌شود

امام جمعه زنجان بر ضرورت اجرای بی‌کم و کاست قوانین ضدفساد تاکید کرد و گفت: برخورد قاطع با مدیران فاسد و جایگزینی آن‌ها مدیران عادل که به فکر مردم هستند، ضروری است.

ضرورت اجرای بی‌کم و کاست قوانین ضدفساد/ کنگره ملی 3535 شهید زنجانی در مهرماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان، با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: جنگ هشت ساله علیه ایران، به واسطه حمایت قدرت‌های جهان از رژیم بعث عراق شکل گرفت به طوری که کشورمان چاره‌ای جز تسلیم محض و دفاع نداشت و نظام اسلامی مقاومت را انتخاب کرد.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه ایران در دوران دفاع مقدس مقابل دشمن متجاوز ایستادگی و در واقع از موجودیت خود دفاع کرد، افزود: همه امکانات در آن مقطع برای به زانو درآوردن نظام تازه تاسیس ایران در اختیار صدام قرار گرفته بود.

وی تصریح کرد: جنگ هشت ساله علیه کشورمان، به واسطه اینکه یک جنگ جهانی کوچک علیه کشورمان بود عنوان مقدس گرفته است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه فکر تشکیل بسیج مستضعفین از سوی امام خمینی(ره) موجب شد تا همه نیروهای مردمی، ارتش، سپاه و نیروهای انقلاب پای کار آمده و از میهن دفاع کنند، ادامه داد: ایران با تقدیم شهدای عزیز، جانبازی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان این جنگ را به نفع نظام اسلامی به پایان رساند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به تقدیم ۳ هزار و ۵۳۵ شهید از استان زنجان در راه دفاع از میهن اشاره کرد و گفت: کنگره ملی ۳هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مهرماه امسال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ۲۷ شهریور که به عنوان روز شعر و ادب فارسی نام‌گذاری شده است، گفت: یکی از بسترهای ماندگاری جامعه حفظ شعر و ادبیات است که در حوزه دفاع مقدس آثار خوبی در کشور ثبت شد.

آیت‌الله خاتمی گفت: ۲۷ شهریور به نام شهریار شاعر ولایتمدار ثبت شده است که شعر «علی ای همای رحمت» یکی از آثار ماندگار وی محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان برضرورت توجه به توصیه‌های حکیمانه مقام معظم رهبری در اولین جلسه هیأت دولت تاکید کرد و گفت: باید فرامین ایشان در حوزه مقابله با فساد مورد توجه باشد.

امام جمعه زنجان ادامه داد: بر اساس دیدگاه مقام معظم رهبری باید برای احیای اعتماد عمومی تلاش شده و به بازسازی فرهنگ کشور توجه شود.

وی یادآور شد: گسترش و تعمیق عدالت در ابعاد مختلف مورد توجه مقام معظم رهبری در طول ۳۲ سال گذشته بود و همواره ایشان به موضوع گسترش عدالت در ابعاد مختلف به ویژه فرهنگ قرآنی به عنوان هدف انبیای الهی تاکید کرده‌اند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری در تحقق عدالت گام‌های بلندی برداشته شده است اما برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد، افزود: این عقب‌ماندگی در حوزه عدالت باید ترمیم شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه چهار گام اساسی برای تحقق عدالت نیاز است، افزود: مسیر تحقق عدالت از مسیر رفع تبعیض عملی خواهد شد که در این زمینه باید قوانین فسادساز اصلاح شود که در این زمینه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی بر ضرورت اجرای بی‌کم و کاست قوانین ضدفساد تاکید کرد و گفت: برخورد قاطع با مدیران فاسد و جایگزینی مدیران عادل که به فکر مردم هستند، ضروری است.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: حضور مستمر در بین مردم روش ابداعی آیت‌الله رئیسی است که تا کنون نتایج مطلوبی به همراه داشته و گام مهم در راستای تحقق عدالت در جامعه محسوب می‌شود.

انتهای پیام73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول