اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

جایگاه پنجم ازبکستان در رده‌بندی کشورهای تولیدکننده اورانیوم

ازبکستان در رده بندی جهانی کشورهای تولیدکننده اورانیوم مقام پنجم را حفظ کرده و این کشور در سال 2020 میلادی حدود 3 هزار و 500 تن اورانیوم تولید کرده است.

جایگاه پنجم ازبکستان در رده‌بندی کشورهای تولیدکننده اورانیوم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ازبکستان در رده بندی جهانی کشورهای تولیدکننده اورانیوم مقام پنجم را حفظ کرده و این کشور در سال 2020 میلادی حدود 3 هزار و 500 تن اورانیوم تولید کرده است.

ازبکستان در سال 2019 میلادی 3 هزار و 500 تن اورانیوم تولید کرده است. در حالیکه این کشور در سال 2018 میلادی 3 هزار و 445 تن اورانیوم تولید کرده است. اورانیوم تولید شده در ازبکستان به طور کامل به خارج از کشور صادر می‌شود.

قزاقستان با تولید 19 هزار و 480 تن اورانیوم یا 41 درصد تمام صادرات جهان در مقام اول قرار گرفته است. استرالیا با تولید 6 هزار و 203 تن (13 درصد) در مقام دوم، نامیبیا با تولید 5 هزار و 413 تن در مقام سوم، کانادا با تولید 3 هزار و 885 تن در مقام چهارم قرار گرفتند.  

«نورمت جولی‌بیک‌اف» معاون رئیس کارخانه ذوب آهن «نوایی» اظهار داشت: کارخانه ذوب آهن «نوایی» تنها تولیدکننده و صادرکننده اورانیوم طبیعی در ازبکستان است.

به گفته وی، تا سال 2007 میلادی اورانیوم تولید کارخانه ذوب آهن «نوایی» به Nukem, Inc آمریکا صادر شده است. پس از سال 2007 میلادی همچنین به سازمان Itochu ژاپن و از سال 2008 میلادی به شرکت CGNPC چین نیز صادر شده است. امروز همکاران اصلی تجاری کارخانه ذوب آهن «نوایی» در تولید اورانیوم سازمان‌های Itochu و  Marubeni ژاپن، Nukem, Inc آمریکا هستند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول