اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعتراضات ضد محدودیت‌های کرونایی در استرالیا به خشونت کشیده شد+فیلم

صدها معترض به محدودیت‌های شدید کرونایی امروز شنبه به خیابان‌های برخی از شهرهای مهم استرالیا از جمله ملبورن و سیدنی آمدند که در نهایت به درگیری با ماموران پلیس و بازداشت معترضان منجر شد.

اعتراضات ضد محدودیت‌های کرونایی در استرالیا به خشونت کشیده شد+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در تظاهرات ضد محدودیت‌های کرونایی در شهرهای بزرگ استرالیا، پلیس و معترضان با هم درگیر شدند. 

به گزارش رویترز، پلیس استرالیا امروز (شنبه) ۲۳۵ نفر را در ملبورن و ۳۲ نفر را در سیدنی بازداشت کرد و چند پلیس در درگیری با معترضان زخمی شدند.

به گزارش شبکه «راشا تودی»، به‌رغم تلاش‌ مقام‌های استرالیایی برای جلوگیری از تضاهرات، معترضان به منظور درخواست برای پایان یافتن هفته‌ها محدودیت‌های شدید تجمع کردند. معترضان که گفته می‌شود صدها نفر بودند، صبح شنبه در محله «ریچموند» در ملبورن به خیابان‌ها آمدند تا سیاست‌های قرنطینه دولت را محکوم کنند.

طبق این گزارش، پیش از این پلیس سعی داشت با استفاده از یک سری ایست بازرسی، کلیه عبور و مرور را به سمت منطقه تجاری مرکزی ملبورن مسدود کند، اما این امر فقط سازمان‌دهندگان اعتراضات را وادار به تغییر مکان تجمعات کرد. 

در تصاویر منتشر شده از اعتراضات، درگیری‌های پلیس با معترضان و پرتاب بطری به سوی ماموران پلیس در حالی که آن‌ها با اسپری فلفل پاسخ می‌دهند، مشاهده می‌شود. 

در تصاویر، حضور قابل توجه نیروهای امنیتی قابل مشاهده است و بر اساس گزارش‌های محلی، بیش از ۲۰۰۰ مامور پلیس برای سرکوب اعتراضات حضور داشتند که به‌رغم تهدید به بازداشت و استفاده از زور نتوانستند مانع معترضان شوند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

ملبورن، دومین شهر بزرگ استرالیا در حال حاضر در ششمین قرنطینه خود از زمان شروع همه‌گیری کووید -۱۹ در اواخر سال ۲۰۱۹ قرار دارد و ساکنان باید به استثنای موارد کار و سفر ضروری در خانه بمانند.

این تعطیلی‌ها باعث افزایش اعتراضات گسترده در سراسر استرالیا در هفته‌های اخیر از جمله در دیگر شهرهای مهم مانند سیدنی شده است.

ایالت ویکتوریا که ملبورن پایتخت آن است، از ماه اوت شاهد افزایش ابتلا به کرونا بوده و مقام‌ها این افزایش را با نوع کرونای دلتا مرتبط می‌دانند. به گفته مقامات بهداشتی این ایالت، در حال حاضر ۵۰۰۰ مورد فعال کرونا در ویکتوریا وجود دارد. این اعتراضات در روزی انجام شد که ویکتوریا با ۵۳۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته رکورد دیگری را ثبت کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول