اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۱۵۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در استان مرکزی اجرا می‌شود/ اهدای 50 سری جهیزیه به نیازمندان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در هفته دفاع مقدس با هماهنگی‌های انجام شده تاکنون بیش از ۱۵۰۰ برنامه پیش‌بینی شده است.

۱۵۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در استان مرکزی اجرا می‌شود/ اهدای 50 سری جهیزیه به نیازمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا کریمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد دفاع و مقدس در سال جاری با شعار ما مقتدریم در سراسر کشور و به‌تبع آن در استان برگزار می‌شود که در استان مرکزی ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس با ۴۰ کمیته اجرای برنامه‌ها را بر عهده دارند و بیش از ۱۵۰۰ برنامه تاکنون هدف‌گذاری شده است.

وی افزود: کمیته بانوان ستاد گرامیداشت دفاع مقدس و مقاومت برنامه‌های متنوعی با مشارکت سایر دستگاه‌ها پیش‌بینی کرده که ۶ ویژه‌برنامه طرح «در کوی نیک‌نامان» شامل غبارروبی و گل‌باران قبور مطهر شهدای زن استان توسط اعضای شورای هماهنگی زنان در دفاع مقدس، طرح «زن و خانواده با سلامتی» شامل پیاده‌روی خانوادگی، همایش استانی «پیام‌آوران عاشورا» ویژه خواهران شهدا شامل ویدئوکنفرانس همراه با تجلیل از ۴۱ نفر، طرح «اکسیر و نشست نخبگانی»، نشست تخصصی با موضوع «تبیین نقش زیستی بانوان استان مرکزی در دفاع مقدس» در فضای مجازی، طرح «سلاله‌ها» و مسابقه کتاب‌خوانی ویژه دانش‌آموزان با محوریت کتب نقش زنان در دفاع مقدس و پخش فیلم‌های مستند نمایشی تولیدشده استان در حوزه بانوان از شبکه آفتاب از جمله آن‌هاست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: روز اول هفته دفاع مقدس چهارشنبه سی و یکم شهریورماه عنوان آن پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت است که محور فعالیت‌های آن تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس و افتتاح نمایشگاه در موزه دفاع مقدس است.

کریمی بیان داشت: روز دوم هفته دفاع مقدس، یکم مهرماه با عنوان شهیدان، جانبازان، آزادگان؛ صلابت و فخرآفرینی و تکریم سربازان با محوریت تجلیل از خانواده معزز شهدا و جانبازان، عطرافشانی مزار مطهر شهدا و پاسداشت سربازان است.

وی اضافه کرد: روز سوم، جمعه دوم مهرماه با عناوین معنویت، زنان، خانواده و سلامت نام‌گذاری شده که بزرگداشت شهدای سلامت، تجلیل از مدافعان سلامت، حضور در نمازهای جمعه و تجلیل از نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس در این روز انجام می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: روز چهارم، شنبه سوم مهرماه روز ولایتمداری، جوانان، علم و دانش‌پژوهی نامیده شده است که محور اصلی آن تجلیل از دانش آموزان، دانشجویان و طلاب پیشگام در عرصه علم و دانش، تبیین نقش علم و فناوری در تقویت اقتدار ملی و دفاعی در پرتو ولایتمداری جوانان است.

کریمی ادامه داد: روز پنجم، یکشنبه چهارم مهرماه نیز با عنوان دفاع همه‌جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف است که محوریت آن را اهمیت به آموزش عمومی و موضوع پدافند غیرعامل، پرداختن به پشتیبانی و حمایت مردم و اصناف در جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس تشکیل می‌دهد.

وی افزود: عنوان روز ششم، دوشنبه پنجم مهرماه نیز وحدت ملی،  بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی انتخاب شده که تبیین نقش ولایت و رهبری در حماسه شکست حصر آبادان و تبیین درس‌های اربعین حسینی در تقویت وحدت ملی و بصیرت جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی محور فعالیت آن روز را شکل می‌دهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: روز هفتم سه‌شنبه ششم مهرماه نیز با نام نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، عشایر و پیش‌مرگان کرد مسلمان عنوان شده که تجلیل از دلاورمردان نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران محور فعالیت آن روز است.

کریمی خاطرنشان کرد: آخرین روز هم که روز هشتم هفته دفاع مقدس چهارشنبه هفتم مهرماه است با عنوان فرماندهان، عزت مداران و حماسه‌آفرینان به نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس می‌پردازد.

به گفته وی اهدای ۵۰ سری جهیزیه به نیازمندان، اجرای ۹ تئاتر خیابانی افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس با هماهنگی و کسب مجوز از ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا به دلایل شرایط کرونایی استان، رونمایی از کتاب دفاع مقدس، برگزاری شب شعر، گل‌باران مزار شهدا، اختتامیه جشنواره ترنم فتح، رژه موتوری، برگزاری برنامه آبروی محله، افتتاح غرفه‌های فرهنگی در نمایشگاه و ... از برنامه‌های شاخص استان در هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول