اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

وزارت بهداشت باعث سردرگمی در کهگیلویه و بویراحمد شد/درخواست استاندار از عین‌الهی

استاندار در نشست ستاد کرونا از رسانه ها خواست تا موضوع را به گوش وزارتخانه برسانند و از آنها بخواهند که بر اساس همان رویه و بنا به عملکرد بهتر هر استانی واکسن در اختیارشان قرار داده شود.

وزارت بهداشت باعث سردرگمی در کهگیلویه و بویراحمد شد/درخواست استاندار از عین‌الهی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اواخر دولت قبل و همزمان با ارسال واکسن کرونا به استان‌های مختلف کشور از طریق وزارت بهداشت و مشخصاً با پیگیری از سوی سید کامل تقوی معاونت پشتیبانی وزارت خارج از سهمیه تعداد زیادی واکسن را به استان وارد می‌کرد.

به گفته استاندار همچنین تا پیش از این سهمیه اضافه به استانهایی تعلق می‌گرفت که در تزریق واکسن از خود همت بیشتری به خرج داده و روزانه تعداد زیادی را واکسینه می‌کردند.

بر همین اساس بیشتر فضاهای عمومی از جمله مصلاها، مساجد و سالن های ورزشی و سایر فضاهای اداری استان برای تغذیه تزریق هر چه بیشتر واکسن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت و استان به صورت روزانه تعداد بسیار بیشتری واکسن نسبت به میانگین کشوری تزریق می‌کرد.

اما با تغییر دولت سیاست وزارت بهداشت نیز تغییر کرد و واکسن بیشتر در اختیار استانهایی قرار می‌گیرد که در امر واکسیناسیون از سایر استان‌ها عقب مانده باشند که همین امر موجب اختلال در روند واکسیناسیون استان‌هایی مثل کهگیلویه و بویراحمد شده چرا که سرعت کار در این استان بسیار بالا رفته و با رویکرد جدید وزارت بهداشت تنها ۴۰ هزار دوز واکسن در استان موجود است.

استاندار در نشست ستاد کرونا از رسانه ها خواست تا موضوع را به گوش وزارتخانه برسانند و از آنها بخواهند که بر اساس همان رویه و بنا به عملکرد بهتر هر استانی واکسن در اختیارشان قرار داده شود.

همچنین استاندار دستور داد ۴۰ هزار دز واکسن باقیمانده در استان هر چه سریعتر و ظرف یکی دو روز آینده تزریق شود که با این روند دیگر واکسنی در استان وجود نخواهد داشت.

استاندار در نشست ستاد کرونا از وزیر تقاضا کرد تا واکسن مورد نیاز استان با سهمیه بیشتر اختصاص داده شود و روند تشویقی استان‌ها در تخصیص سهمیه ادامه پیدا کند چرا که با روند کنونی اخلال در روند کار ایجاد شده و دستگاه‌ها و نهادهایی که فضا را در اختیار قرار داده بودند و نیروهایی که برای این کار در آماده باش به سر می‌برند معطل خواهند ماند.

به گزارش فارس؛ به نظر می رسد نظر استاندار منطقی‌تر به نظر می‌رسد چرا که استان‌ها می‌بایست به صورت عملکردی دیده شوند و هر استان که عملکرد بهتری داشته باشد سهمیه بیشتری از واکسن دریافت کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول