اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آخرین وضعیت کرونا در مشهد؛ از کاهش ۴۰ درصدی مراجعات کرونایی تا نگرانی کادر درمان از بازگشت شرایط بحرانی

آخرین وضعیت کرونا در مشهد حکایت‌‌های متفاوتی از کاهش ۴۰ درصدی مراجعات کرونایی تا نگرانی کادر درمان از بازگشت شرایط بحرانی دارد، حالتی که می‌توان از آن به خوف و امید کادر درمان تعبیر کرد و حالا با وجود عزم راسخ و تلاش دولتمردان و پای کار آمدن همه مسئولان برای واکسیناسیون عمومی، پایان خوب یا بد این بحران منتظر خواست و اراده و همکاری مردم است.

آخرین وضعیت کرونا در مشهد؛ از کاهش ۴۰ درصدی مراجعات کرونایی تا نگرانی کادر درمان از بازگشت شرایط بحرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شتاب گرفتن روند واکسیناسیون در این خراسان رضوی باعث رنگ باختن کرونا در این استان شد به طوری که طبق اعلام نرم افزار ماسک، خراسان رضوی که تا دو هفته قبل در وضعیت بحرانی و قرمز بود از امروز ۲۷ شهریور ماه تنها سه شهر قرمز دارد.(اینجا بخوانید)

در حال حاضر طبق اعلام عضو کمیته بهداشت ستاد مدیریت اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد، روزانه بیش از ۸۰ هزار دُز واکسن کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه تزریق می‌شود و تا کنون ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار  دُز از انواع این واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

مسئولین دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیش بینی می‌کنند اگر مردم طبق نوبت‌دهی مراجعه کنند و  بالای ۸۰ درصد جمعیت هدف واکسینه شوند این بحران به پایان برسد. 

با این وجود، مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار می‌کند: با وجود اینکه در دامنه پیک پنجم قرار داریم اما همچنان تعداد بیماران بستری در این مرکز از اوج پیک‌های قبلی بالاتر است و در حال حاضر ۲۶۰ بیمار کرونایی در این مرکز درمانی تحت مراقبت و بستری هستند و اگر خدای نکرده پیک بعدی به این پیک نزدیک شود، شرایط نامناسبی را تجربه خواهیم کرد.

دکتر حسن خداپرست با بیان اینکه زمانی که به ازای هر صد هزار نفر ، ۱۰ بیمار بستری شوند شرایط شهر قرمز است، می‌گوید: در حال حاضر به نسبت شرایط بحرانی گذشته، شهر در حالت نیمه آرام قرار دارد اما نباید تصور کرد که شهر مشهد می‌تواند پذیرای زائران در دهه اخر ماه صفر باشد.

وی با اشاره به اینکه دهه آخر ماه صفر مردم باید مراقب باشند که بیماری همچنان در شرایط ابتلا بالا است و می‌تواند خطرات بسیاری داشته باشد، بیان می‌کند: در پیک‌های اردیبهشت و تیرماه  تعداد بیماران کمتر از تعداد بیماران در شرایط فروکش کردن بیماری  در پیک پنجم بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم روز گذشته از لغو شرط سنی برای واکسیناسیون در مشهد خبر داد و گفت: هم‌اکنون در مراکز تجمیعی شهر مشهد بدون در نظر گرفتن شرط سنی برای تمام مراجعه‌کنندگان بالای ۱۸ سال واکسیناسیون انجام می‌شود و هر شهروندی جهت تزریق واکسن به این مراکز مراجعه داشته باشد ما کسی را برنمی‌گردانیم.

طبق گفته دکتر حمیدرضا رحیمی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسن به اندازه کافی دارد و پیش‌بینی می‌شود اگر با همین سرعت کار واکسیناسیون شهروندان پیش رود تا ۴۵ روز دیگر حدود ۸۰ درصد از شهروندان مشهدی، هر دو دز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

مرور اظهارات مسئولان دانشگاه علوم پزشکی درباره وضعیت کرونا در روزهای آینده هم حکایت از ترس و نگرانی در خصوص عادی انگاری‌ها و مقاومت برخی شهروندان برای واکسیناسیون دارد و هم بیانگر سوسوی امید برای پایان بحران کرونا در شرایطی است که ۸۰ درصد شهروندان هر دو دز واکسن را دریافت کرده باشند و همچنان به پروتکل‌های بهداشتی کرونا پایبند باشند؛ حالتی که میتوان از آن به خوف و امید کادر درمان تعبیر کرد و حالا با وجود عزم راسخ و تلاش دولتمردان و پای کار آمدن همه مسئولان برای واکسیناسیون عمومی، پایان خوب یا بد این بحران منتظر خواست و اراده و همکاری مردم است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول