اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شهر 72 ملت!/ باغ‌های زرنق برای شهرک خاوران خشکیده می‌شود

فرماندار تبریز گفت: سهند به عنوان سرریز جمعیتی تبریز احداث شد اما مرکز مهاجرت کشور شد و به اصطلاح ۷۲ ملت در سهند به وجود آمد.

شهر 72 ملت!/ باغ‌های زرنق برای شهرک خاوران خشکیده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بهروز مهدوی امروز در جلسه مشترک اعضای شورای شهر تبریز با نمایندگان مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: موضوع آب شرب تبریز مسئله بسیار مهم و مورد اهمیت است و اگر اقدامات‌مان در سد نهند نبود شدیداً در زمینه آب با مشکل روبه‌رو می‌شدیم.

وی اضافه کرد: باید بحث انتقال آب رود ارس را به صورت جدی پیگیری کنیم  منبع اصلی اسکان جمعیت آب است.

مهدوی تاکید کرد: نظام اداری ایران متمرکز است و سلسله مراتب اداری نیز مصوب شده است. بخش شدن باسمنج، طرحی است که مردم باسمنج ۲۰ سال است پیگیر آن هستند. مردم، نمایندگان و استانداران سابق پیگیر بخش شدن باسمنج بوده‌اند.

فرماندار تبریز با بیان اینکه بعد از ۲۰ سال با مشاوره کارشناسان مختلف این مصوبه انجام شده،  افزود: با رعایت سلسله مراتب به فرمانداری ابلاغ شده که بخشداری باسمنج افتتاح شود و فرمانداری موظف به این کار بود.

مهدوی گفت: مدیریت نظام شهری در موارد مختلف در حریم ادعایی شهرداری تبریز رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه مخالف افزایش حریم‌ تبریز نیستیم، متذکر شد: امروز باید بدانیم که باغات تبریز چه شد، در کوی بهشتی اگر زلزله بیاید هیچ‌کس زنده نمی‌ماند، وظیفه شهرداری نظارت بر این مسائل است.

فرماندار تبریز ادامه داد: سهند به عنوان سرریز جمعیتی تبریز احداث شد اما مرکز مهاجرت کشور شد و  به اصطلاح ۷۲ ملت در سهند به وجود آمد.

 مهدوی اضافه کرد: ایجاد بخش باسمنج برای تبریز هیچ محدودیت برای محدوده تبریز نداشته است.

وی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی نتیجه عملکرد ضعیف مدیریت شهری در طول تاریخ بوده است، تصریح کرد: شاهدیم که باغات زرنق برای شهرک خاوران خشکیده می‌شود.

فرماندار تبریز گفت: برای اجرای عدالت شهری و گسترش شهر براساس عدالت باید فکری شود و فرمانداری مخالف گسترش تبریز نیست. ایجاد بخش یک مسئله حاکمیتی و امنیتی است.

انتهای پیام/60034/س/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول