اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

سهمیه تزریق روزانه واکسن در مازندران به ۱۰۰هزار دز می‌رسد

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: انتظار داریم باتوجه به سهمیه تزریق روزانه واکسن به ۱۰۰هزار دز در استان برسد.

سهمیه تزریق روزانه واکسن در مازندران به ۱۰۰هزار دز می‌رسد

دکتر قاسم اویس امروز درباره آخرین وضعیت کرونایی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر شاهد روند کاهشی موارد بستری و سرپایی بیماران کرونایی در استان مازندران بودیم.

وی با اشاره به کاهش موارد فوتی کرونایی در استان مازندران، افزود: درست است روند کاهشی بیماری را در استان مازندران شاهد هستیم اما موضوع نگران‌کننده کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مازندران زیر ۶۵ درصد بوده که خیلی پایین است، تصریح کرد: باتوجه به این موضوع لازم است رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان جدی گرفته شود در غیر این صورت با ادامه سویه‌های جدید استان ما را درگیر کند، زیاد است.

اویس به تزریق یک میلیون و ۷۷۰هزار دز واکسن در استان مازندران اشاره کرد و اضافه کرد: تاکنون ۵۴ درصد جمعیت مازندران یک دز و ۳۲ درصد جمعیت دز کامل واکسن را دریافت کردند.

وی با اعلام اینکه انتظار داریم روزهای آینده دزهای بیشتری واکسن در اختیار ما قرار گیرد، اظهار کرد: انتظار داریم باتوجه به سهمیه تزریق روزانه واکسن به ۱۰۰هزار دز برسد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: درحال حاضر تزریق واکسن در گروه سنی ۳۵ سال به بالا در روستاها و گروه سنی ۴۰ سال به بالا در شهرها درحال انجام است.

اویس در پایان خاطرنشان کرد: اگر توصیه‌ها جدی گرفته نشود احتمال سویه‌های جدید که استان ر درگیر کند زیاد است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول