اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فوت 1669 زنجانی به علت کرونا/آغاز نوبت‌دهی واکسیناسیون دانش‌آموزان زنجانی

طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۶۶۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند که چهار نفر از این آمار جزو فوتی‌های روزانه گزارش شده است.

فوت 1669 زنجانی به علت کرونا/آغاز نوبت‌دهی واکسیناسیون دانش‌آموزان زنجانی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۱۱۸ هزار و ۹۴۵ مورد بوده است که ۳۶۷ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۳۰ هزار و ۸۴۲ نفر رسیده است.

بر اساس همین گزارش از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۱۱ هزار و ۸۹۷ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۹ هزار و ۹۷۷ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۳۳ هزار و ۱۳۵ نفر اعلام شده است.

در حال حاضر ۴۹۰ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۳۷ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۶۶۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند که چهار نفر از این آمار جزو فوتی‌های روزانه گزارش شده است.

آغاز نوبت‌دهی واکسیناسیون دانش‌آموزان زنجانی

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: دانش‌آموزان متولد اول مهرماه سال ۸۲ و ۸۳ در استان زنجان می‌توانند با مراجعه به سامانه سلامت نسبت به ثبت‌نام و دریافت نوبت واکسن کرونا اقدام کنند.

پرویز قزلباش از آغاز روند نزولی بیماری کرونا در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: روند کاهشی در بخش بستری نسبت به سرپایی آهسته‌تر بوده ولی امید است در هفته آتی سرعت بیشتری به خود گیرد.

وی با بیان اینکه در موج پنجم بیماری کرونا ۲هزار و ۵۰۰ زنجانی به صورت بستری موقت درمان شده‌اند، افزود: از این تعداد، ۹۰۰ بیمار به صورت بستری موقت در شهرستان خرم‌دره درمان شده‌اند.

قزلباش در رابطه با روند بیماری کرونا در شهرستان‌های استان زنجان، تصریح کرد: در شهرستان‌های خدابنده، سلطانیه، ماه‌نشان و ایجرود شاهد روند نزولی هستیم و در شهرستان‌های زنجان و ابهر روند نزولی آغاز شده ولی با نوساناتی همراه است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان، با بیان اینکه روند بیماری کرونا در شهرستان خرم‌دره همچنان دارای نوساناتی بوده و کانون‌های فعالی در آن وجود دارد که نیازمند اتخاذ تمهیدات لازم است، گفت: روند نزولی بیماری کرونا نباید سبب عادی‌انگاری و غفلت از رعایت پروتکل‌های بهداشتی شود.

قزلباش با اشاره به وضعیت پی‌.سی‌.آر شهرستان‌های استان زنجان، اظهار کرد: در پیک پنجم از حدود ۵۳۰ هزار زنجانی تست کرونا گرفته شده و با وجود کمبودهای موجود در بحث تامین هزینه و کیت تشخیص کرونا، جزو سه استان اول در بحث رهگیری هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در رابطه با میزان تاثیرگذاری واکسن کرونا بر کاهش میزان مرگ‌ و میر و بستری، افزود: طبق آخرین مطالعات انجام شده افراد واکسینه شده در برابر بیماری کرونا ۱۷ برابر کمتر امکان بستری دارند.

وی از آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان متولد اول مهرماه ۱۳۸۲ و اول مهرماه سال ۱۳۸۳ در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه سلامت به آدرس الکترونیکی salamat.gov.ir برای ثبت‌نام و دریافت نوبت اقدام کنند.

قزلباش با تاکید بر اینکه حضور دانش‌آموزان در مراکز واکسیناسیون صرفاً بر اساس نوبت‌دهی از طریق سامانه سلامت خواهد بود، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از ازدحام و شیوع بیماری کرونا، دانش‌آموزان در زمان نوبت خود به مرکز تعیین شده مراجعه کنند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول