اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

دیدار چهره به چهره مقامات قضایی با مددجویان زندانی

رئیس کل دادگستری استان یزد در صدر یک هیئت ۹۰ نفره قضایی از زندان ها و بازداشتگاه های استان یزد بازدید کرد.

دیدار چهره به چهره مقامات قضایی با مددجویان زندانی

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، غلامعلی دهشیری در حاشیه این بازدید بیان داشت: در این بازدید تعداد ۹۰ نفر از مقامات قضایی حضور داشتند ضمن بازدید از ۲ زندان و ۲ بازداشت گاه سطح استان، با مددجویان زندانی ملاقات و مشکلات آنان مورد بررسی قرار گرفت و دستورات قضایی لازم صادر گردید.

وی هدف از این بازدید را دیدار چهره به چهره مقامات قضایی با مددجویان زندانی دانست و عنوان کرد: حضور قضات و دیدار از نزدیک و بررسی مشکلات مددجویان، می تواند علاوه بر سرعت بخشیدن در امر رسیدگی، گره گشای بهتر در مسائل و امور مرتبط با مددجویان زندانی باشد.

این مقام قضایی از موافقت با مرخصی ۲۰۵ نفر از مددجویان زندانی خبر داد و اظهار داشت: از تعداد ۲۰۵ نفر، ۱۴ نفر مربوط به مرخصی پایان حبس، ۸ نفر آزادی و به ۱۸۳ نفر مرخصی عادی داده شد که پس از بررسی تمام جوانب و رعایت کلیه مقررات، مورد موافقت مقام های قضایی قرار گرفت.

وی از موافقت ۲۴ درخواست آزادی مشروط خبر داد و افزود: در این بازدید جمعی ویژه از زندان های استان، که با روحیه جهادی قضات همراه بود، با تعلیق مجازات ۲۱ نفر، معرفی به کمیسیون عفو ۱۳ نفر و درخواست اعزام به رای باز ۴۰موافقت شد.

دهشیری یکی از اولویت های دستگاه قضا را کاهش جمعیت کیفری زندان ها دانست و تصریح کرد: برای ساماندهی بهتر زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، در این بازدید با ۱۰درخواست استفاده از پابند الکترونیک نیز موافقت شد.

این مقام ارشد قضایی استان افزود: تعداد ۱۳۷ درخواست تبدیل و فک قرار مطرح که با همه آنها وفق مقررات موافقت شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، هدف از استفاده از مجازات حبس را تلاش برای اصلاح و بازاجتماعی شدن مجرمان ذکر کرد و گفت: در کنار امکانات بسیار خوب فرهنگی و آموزشی مجموعه زندان، بعضی از وقتها رأفت اسلامیِ متجلی شده در عفو و تخفیف مجازات، می تواند همان اثر گذاری اصلاحی را به ارمغان آورد.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری، در این بازدید علاوه بر درخواست های آزادی، تخفیف مجازات، تبدیل قرار و غیره، تعداد ۳۲۸ نفر از زندانیان از خدمات مشاوره قضایی نیز بهره مند شدند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول