اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

چراغ سبز وزیر صمت برای پروژه‌ای با اشتغالزایی 1200 نفر در بوشهر

در نشست نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با وزیر صمت پیگیری ها جهت احداث مجمتع فولاد بوشهر انجام شد که با نظر مثبت وزیر برای پشتیبانی از این پروژه و آغاز عملیات اجرایی آن، ظرفیت اشتغالزایی حداقل هزار و ۲۰۰ نفر ایجاد خواهد شد.

چراغ سبز وزیر صمت برای پروژه‌ای با اشتغالزایی 1200 نفر در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالکریم جمیری صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران از دیدار خود با وزیر صمت و پیگیری برای توسعه سرمایه گذاری در شمال استان خبر داد و اظهار داشت: شهرهای شمالی استان بوشهر با وجود استعدادهای فراوانی که در حوزه‌های صنعتی و بازرگانی دارند با بیکاری غیرقابل قبول جوانان روبرو هستند. عدم سرمایه گذاری مناسب در شهرستان‌های گناوه و دیلم به توسعه نامتوازان صنعتی در شمال و جنوب استان منجر شده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود پتانسیل‌های مناسب جغرافیایی، همجواری با خلیج فارس برای تأمین آب مورد نیاز طرح‌ها، دسترسی به راه‌های دریایی، زمینی و هوایی، امکان تأمین انرژی مورد نیاز از طریق بزرگترین منبع ذخیره گازی کشور و وجود امکانات و زیرساخت‌های مناسب بندری برای صادرات محصول فرصت‌های بی نظیر سرمایه گذاری در شمال استان را ایجاد کرده است.

وی بیان داشت: با توجه به برنامه‌های وزیر محترم صمت برای حضور و مشارکت سازمان‌های توسعه‌ای در نواحی کم برخوردار و مرزی در نشستی که اخیراً با ایشان برگزار شد برای سرمایه گذاری سازمان‌های ایدرو و ایمیدرو در شهرستان‌های گناوه و دیلم مذاکراتی صورت گرفت و امیدواریم برای مردم منطقه خیرات و برکاتی در پی داشته باشد.

جمیری ابراز داشت: مردادماه سال ۱۳۹۶ در اجرای طرح آمایش سرزمین و توزیع عادلانه سرمایه گذاری و ایجاد توسعه متوازن صنعتی در شمال و جنوب استان بوشهر، کلنگ احداث منطقه ویژه اقتصادی شمال استان برای استقرار صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دستی مرتبط با آن به زمین خورد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های مکرر در دولت سابق مجوز ارزیابی زیست محیطی این پروژه توسط سازمان محیط زیست صادر شد ولی متأسفانه تاکنون اقدام موثری برای ایجاد زیرساخت مناسب و زمینه سازی برای بهره برداری از آن صورت نگرفته است.

وی بیان داشت: در نشست با وزیر صمت برای تکمیل این پروژه مهم و تأثیرگذار که نقش زیادی در جلوگیری از خام فروشی، ارز آوری و توسعه اشتغال در منطقه دارد و همچنین معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران توانمند در زمینه تکمیل زنجیره ارزش صنایع میان دست و پایین دست پتروشیمی بحث و گفتگو شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با پیگیری‌هایی که در دولت سابق صورت گرفت مجوز احداث مجتمع فولاد بوشهر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه ذوب‌آهن، تولید آهن اسفنجی، ورق، میلگرد و تیرآهن با سرمایه گذاری بخش خصوصی صادر شد، با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود، تیم سرمایه گذار این پروژه درخواست اصلاح مجوز تأسیس از ۱.۵ میلیون تن به ۲ میلیون تن کنستانتره را داشتند که در نشست با وزیر محترم صمت بررسی‌های لازم در این خصوص صورت گرفت، با نگاه مثبتی که آقای وزیر برای پشتیبانی و مانع زدایی از تولید دارند امیدواریم این پروژه ارزشمند که به اشتغالزایی برای حداقل هزار و ۲۰۰ نفر خواهد شد، به زودی عملیاتی شود.

جمیری اظهار داشت: یکی از مزیت‌های ارزشمند استان بوشهر دسترسی مناسب به منابع انرژی از جمله برق هسته‌ای و گاز است ولی با این وجود شهرک‌های صنعتی در استان بوشهر متکی به استفاده از شبکه سراسری برق هستند و محدودیت‌ها و ضعف‌های ساختاری موجود در مسیر توسعه صنعتی استان اخلال ایجاد کرده است.

این نماینده مجلس با اشاره به جزئیات بیشتری از دیدر خود با وزیر صمت گفت: در دیدار با وزیر محترم صمت درخصوص زمینه سازی و ارائه تسهیلات برای احداث مجتمع‌های تولید پراکنده برق در شهرک‌های صنعتی استان مذاکراتی صورت گرفت و ایشان برای بررسی تخصصی و مطالعه موضوع دستوراتی صادر کردند.

به گزارش فارس، احداث مجتمع‌های کارگاهی و تولیدی مقیاس کوچک و ارائه تسهیلات کم بهره به متقاضیان، استقرار صنایع مونتاژ قطعات منفصله از جمله خودروسازی و لوازم خانگی با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و تولیدکنندگان خارجی، تعیین تکلیف و حل مشکل ترخیص خودروهای خارجی دپو شده در بنادر استان و ایجاد بازارهای صادراتی برای محصولات تولیدی استان از جمله خرما و گوجه فرنگی از دیگر مباحثی بود که جمیری در نشست با وزیر صمت به پیگیری آنها اشاره کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول