اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

آخرین تصمیمات درباره نحوه بازگشایی مدارس در خراسان شمالی/برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری و مجازی

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی گفت: بر اساس تصمیمات ستاد کرونا، تمامی مدارس روستا و عشایر و دروس عملی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش که جمعیت کلاس‌های آن‌ها کمتر از ۱۵ نفر است، به‌صورت حضوری اجرایی می‌شوند.

آخرین تصمیمات درباره نحوه بازگشایی مدارس در خراسان شمالی/برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری و مجازی

مهدی مودی،ظهر امروز در نشست وبیناری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه چندین اصل برای بازگشایی مدارس موردتوجه قرار داده‌شده است، اظهار کرد: اصل مهم توجه به‌سلامت و فرهنگیان و اولیا است، زیرا هر جا سلامت به خطر بیفتد، آموزش به سمت مجازی پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه آموزش مجازی طی دو سال گذشته شامل افت تحصیلی آشکار و پنهان بوده است، گفت: مهم‌ترین بخش افت آشکار شامل این قضیه بوده که ۳۰ درصد از بخش کتاب‌ها از آموزش‌ها حذف شد و اما در سال تحصیلی جاری بناست که ۱۰۰ درصد محتوا و مسائل تربیتی و فرهنگی  و پرورشی به‌صورت کامل مدنظر قرار بگیرد.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی بابیان اینکه افت تحصیلی پنهان در آموزش مجازی آثار جبران‌ناپذیری به همراه داشته است، گفت: آموزش مجازی، قابل‌قبول بوده اما مطلوب نبوده و در مکان‌هایی که دسترسی به شاد نداشتند و یا درس‌نامه توزیع‌شده، معایبی به همراه داشته و تعلیم و تربیت را تحت تأثیر قرار داده است.

این مقام آموزشی با اشاره به اینکه اگر به سمت آموزش حضوری گام برنداریم، مسائل دیگری به همراه خواهیم داشت، گفت: گرچه دانش‌آموزان در منزل در کنار خانواده‌ها بودند، اما موضوع نقش‌پذیری و مسئولیت‌پذیری را تحت تأثیر قرار داده، کم‌تحرکی دانش‌آموزان افزایش وزن و سلامت جسمی و روحی را به همراه داشته، علاوه براین فضای مجازی در کنار محاسنی که دارد معایبی زیادی نیز دارد.

مودی با  اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید از سوم مهرماه در مدارس استان به‌صورت حضوری و غیرحضوری آغاز می‌شود، اظهار داشت: بر اساس تصمیمات ستاد کرونا، تمامی مدارس روستا و عشایر و دروس عملی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش که جمعیت کلاس‌های آن‌ها کمتر از ۱۵ نفر است، به‌صورت حضوری اجرایی می‌شوند.

وی ادامه داد: در مدارس روستایی که کلاس‌ها ۳۰ نفره هستند، نیز با تقسیم‌بندی کلاس‌ها در دو زمان مختلف آموزش حضوری خواهد بود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه در سایر مدارس  برگزاری حضوری کلاس اولی‌ها با تقسیم‌بندی‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود، گفت: در مدارس با جمعیت بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز، آموزش حضوری از ۱۵ آبان ماه با نوبت‌بندی و تدریس دروس اصلی و تخصصی آغاز می‌شود و سایر دروس در فضای شاد و مدرسه ایران به‌صورت مجازی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی این موارد را شورای آموزش‌وپرورش می‌تواند با هماهنگی آموزش‌وپرورش منطقه اگر نیاز به تصمیم جدید بود، اتخاذ شود.

مودی با اشاره به اینکه آموزش کودکان در سه گروه مهدکودک، پیش‌دبستانی دولتی و غیردولتی انجام می‌شود و با شکل‌گیری سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، مهدکودک‌های زیرمجموعه بهزیستی با مهدهای آموزش‌وپرورش ادغام شدند و در حال حاضر  بهزیستی مجری و آموزش و آموزش‌وپرورش ناظر است، گفت:  تاکنون ۴۰۰ کودک در ۲۲۷ مهد ثبت‌نام کردند و این روند ادامه دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سراسر استان خراسان‌شمالی ۴۳۰ پیش‌دبستانی غیردولتی فعال هستند، ادامه داد: تاکنون در این مراکز نیز ۷۰۰ نفر ثبت‌نام‌شده‌اند.

وی یادآور شد: در پیش‌دبستانی‌های دولتی مجری و ناظر آموزش‌وپرورش است که ۴۴۸ کلاس با دو هزار دانش‌آموز تاکنون ثبت‌نامشان کامل شده است.

مودی اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا، یک و نیم متر فاصله بین هر صندلی باشد، اگر کلاس برای 10 نفر مناسب باشد باید بر اساس فاصله‌گذاری کلاس را در نظر بگیرد.

وی در رابطه با سرویس‌های مدارس توضیح داد: سرویس‌ها باید با نصف ظرفیت برنامه‌ریزی شوند، همچنین طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مدارس باید با مراکزی قرارداد سرویس را بگیرند که رانندگان واکسن را تزریق کرده باشند. مودی یادآور شد: ۸۵ درصد معلمان واکسن دز اول و ۴۲ درصد هر دو مرحله را دریافت کرده‌اند و تا ۱۵ مهرماه تمام فرهنگیان باید هر دو دز را دریافت کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: برای واکسیناسیون دانش‌آموزان، طبق اعلام ستاد ملی کرونا در مهرماه طی یک مرحله واکسن را دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بوفه مدارس به‌صورت کامل تعطیل است و باید دانش‌آموزان برای میان وعده و چاشت از منزل همراه داشته باشند، گفت: لازم به توجه است که مدرسه‌ها امسال به‌هیچ‌وجه تعطیل نخواهند بود، حضور مدیر و معاون مدرسه الزامی و حضور سایر عوامل مدرسه بر اساس رنگ‌بندی‌های کرونایی اعلام می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی بابیان اینکه بر اساس آخرین آمار در استان خراسان‌شمالی ۸۰ درصد دسترسی به شبکه شاد دارد، گفت: این در حالی است که میانگین دسترسی کشوری به شبکه شاد ۷۰ درصد است، که براین اساس ۱۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر و ۲۰ درصد باقی‌مانده در گروه آموزش‌های حضوری قرار دارند.

وی بیان داشت: بر اساس آمارگرفته شده، ۹۰۰ آموزشگاه در استان حدود ۲۲ هزار نفر دانش‌آموز دارند که پرجمعیت‌ترین کلاسشان ۱۲ نفره است و در گروه آموزش حضوری قرار خواهند گرفت.

مودی با اشاره به اینکه برای سرانه بهداشتی به ازای هر دانش‌آموز ۱۱۴ هزار تومان، پرداخت می‌شود که رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌خوبی انجام شود، ادامه داد: همچنین در روستاهایی که جمعیتشان زیر یک هزار نفر است دهیاران موظف شدند دو میلیون تومان به مدارس و روستای بالای یک هزار نفر جمعیت، پنج میلیون تومان موظف شده‌اند به مدارس کمک کنند.

وی بابیان اینکه دهیاری‌های ۶ روستا که نیاز به مرمت سرویس بهداشتی دارند، موظف شده‌اند مبلغ دو تا پنج میلیون تومان حمایت مالی داشته باشند، گفت: همچنین سازمان نوسازی مدارس و آموزش‌وپرورش اعتبار ۱۵ برابری در مقایسه با سال گذشته برای مدارس قرار داده‌شده که تا دو روز آینده تمام سرانه‌های جاری، آموزشی و بهداشتی پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول