اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

از سرگیری ارتباطات زمینی و ریلی ازبکستان با افغانستان

نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان گفت: تاشکند ارتباطات زمینی و ریلی با افغانستان را مجدداً برقرار خواهد کرد.

از سرگیری ارتباطات زمینی و ریلی ازبکستان با افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عصمت‌الله ایرگاش‌یف» نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در افغانستان گفت: ازبکستان ارتباطات زمینی و ریلی با افغانستان را مجددا برقرار خواهد کرد.

وی اظهار داشت: ما ارتباطات زمینی و ریلی با افغانستان را مجددا برقرار خواهیم کرد که از طریق آن مواد غذایی و دارو که افغان‌ها اکنون در دوران پاندمی نیازمند آن هستند، ارسال کنیم.

وی افزود: مرز با افغانستان در پی شیوع پاندمی کرونا بسته و صدور روادید لغو شده است.

نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در افغانستان بیان کرد: مدت زمان این محدودیت‌ها مشخص نیست و علاوه بر بهبود اوضاع بهداشتی- همه گیری در افغانستان، به شکل گیری سازمان‌های دولتی در این کشور نیز بستگی دارد.   

ایرگاش‌یف خاطرنشان کرد: اکنون وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دیگر به صورت موقت برقرار شده اند و صرفا برای جلوگیری از هرج و مرج و سقوط دولت و همچنین ادامه روند زندگی مردم ایجاد شده است.   

نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در افغانستان در پایان گفت: طالبان تعهد دادند که در آینده یک دولت فراگیر ایجاد کنند و ما امیدوار هستیم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول