اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آیین ملی تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت/ همتی: دفاع مقدس درس ایثار و ولایتمداری بود

استاندار هرمزگان گفت: دفاع مقدس همانند دانشگاهی به تمام مردم ایران درس شهادت، ایثار و ولایتمداری داد.

آیین ملی تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت/ همتی: دفاع مقدس درس ایثار و ولایتمداری بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی صبح امروز در آیین تجلیل و تکریم یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس که در سالن شهید اثری نژاد نیروی دریایی سپاه برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس جزو شگفتی‌ها است و می‌توان گفت که الهام الهی در دل مردم و جوانان بود.

وی عنوان کرد: نترسیدن از آن همه تجهیزات و قدرت‌های نظامی در مرزهای گسترده ایران نشان دهنده یک نصرت الهی بود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: حاج قاسم‌ها از دل هشت سال دفاع مقدس جوانه زدند. اگر در سوریه وعراق، داعش را به زباله دان تاریخ انداختیم، ریشه در دفاع مقدس دارد.

 

همتی ابراز داشت: مردم در دفاع مقدس یاد گرفتند که باید برای حفظ انقلاب و ایران آماده شهید دادن، خون دادن و اسیر دادن باشند چرا که انقلاب ما برای ادامه راه طولانی به این روحیه و فرهنگ شهادت و ایثار نیاز دارد.

وی مطرح کرد: دفاع مقدس مانند این است که تمام ملت ایران وارد دانشگاه شده‌اند و آموزش دیده‌اند چراکه امروز مردم با تمام سختی‌ها پیرو ولایت و رهبر معظم انقلاب هستند و لحظه ای از این صراط مستقیم عدول نمی‌کنند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: طی ۲۰۰ سال اخیر در قالب عهدنامه‌های گلستان، ترکمانچای و ... تمامیت اراضی ایران زیر سوال رفت و بخش عظیمی از ایران جدا شد اما در دفاع مقدس به برکت این فرهنگ و پیوند میام ملت و رهبری، یک وجب از خاک ایران جدا نشد.

همتی اظهار کرد: باید قدردان چنین ملت فداکاری بود که با از خود گذشتگی، زمینه رضایت خداوند و رهبر انقلاب را فراهم کرده است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: سختی‌های دفاع مقدس و دوران جنگ با شرایط کنونی به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، در برخی مواقع که خاطرات دفاع مقدس تشریح می‌شود جوانان تصور می‌کنند که افسانه است.

همتی گفت: دشمن در کمین است و دارای تاکتیک است؛ هر لحظه غفلت کنیم، از هر روزنه امیدی وارد می‌شود چراکه برپایی نظامی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی در ایران برای آن‌ها غیرقابل تحمل است.

وی عنوان کرد: نباید اجازه دهیم دشمن روزنه‌ای پیدا‌کند و از آن طریق به ما لطمه بزند و مردم را نسبت به ارزش های انقلاب دلسرد و در دفاع از آرمان هایی که برای آن خون داده اند دچار تردید کنند.

استاندار هرمزگان در پایان گفت: یکی از مهمترین راه‌کارهای مقابله با دشمنان و خنثی کردن توطئه آن ها، گوش فرا دادن به فرامین‌رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) است.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول