اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

رئیس جمهور: نام و یاد شهدا جاهلیت مدرن را نابود می‌کند

رئیس جمهور گفت: ما با جاهلیت مدرن مواجه هستیم و آن قدرت عظیم که بتواند این جاهلیت مدرن را نابود کند نام و یاد شهداست ما باید همواره این شهدا، هدف آنان و انگیزه آنان را یادآور کنیم.

رئیس جمهور: نام و یاد شهدا جاهلیت مدرن را نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صبح امروز حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در ارتباط ویدئو کنفرانس که در محل سالن فنی و حرفه‌ای ایلام به مناسبت تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت ایلام برگزار شد گفت: فلسفه قیام ابی عبدالله(ع) این بود که ملت‌ها را از جهالت و نادانی بیرون بیاورد.

وی افزود: تجلیل از پیشکسوتان راه صیانت بخشی به نسل جدید است در این مقطع عزیزانی که متولیان امر هستند هر چقدر از نام شهیدان یاد کنند و مسیر نورانی شهیدان را در جهت تنویر افکار عمومی و راه نورانی آنها را برای رهایی یافتن از گمراهی‌ها مورد توجه قرار دهند، کم است.

رئیس جمهور گفت: بسیاری در دنیا نبرد می‌کنند؛ در طول تاریخ در جغرافیا و اطلس جنگ‌هایی بوده اما نظام و دفاع ما مقدس است چرا که در پرتو قدوس قرار دارد و مبتی بر دین و آموزه‌های دین است و این رمز قدسیت نظام ما است. 

وی افرود: در راس نظام ما حاکمیتی است که نیابتی از امام زمان است و این هم سبب مقدس بودن آن شده است.

رئیسی ادامه داد: در نظام ما هیچ قانونی و مقرارتی نمیتواند تثبیت و اجرا شود مگر آنکه شرعی باشد.

وی تصریح کرد: در قدسیت عمل هم حسن فعلی و هم حسن فاعلی می‌خواهیم یعنی اخلاص می‌خواهد تا قیمت پیدا کند. 

رئیس جمهور گفت: رمز ماندگاری شهدا این است که برای خدا از جان خود و از آینده خود گذشتند و قدسی بودند.

وی افزود: همواره باید از آنها تجلیل شود تا نام آنها بماند چرا که جاودانه هستند و کسانی که در این فضا قرار میگیرند با نورانیت آشنا شده‌اند.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: همه این سرداران فرمانده بزرگی دارند و همواره در کنار امام بوده‌اند؛ فرمانده جایگاه والایی دارد و خود در این میدان پیشکسوت بوده و با اخلاص در این میدان حاضر است.

وی بیان کرد: ما با جاهلیت مدرن مواجه هستیم و آن قدرت عظیم که بتواند این جاهلیت مدرن را نابود کند نام و یاد شهداست ما باید همواره این شهدا، هدف آنان و انگیزه آنان را یادآور کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: مردان نام آور دو روز تولد دارند یک روز تولد شخص خودشان بوده و یک روز تولد شخصیتشان بوده آنها با شهادتشان دوباره متولد شده‌اند. 

وی افرود: شهدا جهل زدایی کردند و این بیداری منطقه به برکت خون شهدا است و این بیداری همواره ادامه دارد و شهدا در مسیر حق گام نهاده‌اند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول