اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تیشه مهربان مرمت بر دیوار خانه تاریخی عظیم‌نژاد اراک

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: مرمت خانه تاریخی عظیم‌نژاد در اراک چندی پیش به تملک اداره کل در آمده است که در این مسیر با قلم مرمت رخت فرسودگی از دیوار آن زدوده می‌شود.

تیشه مهربان مرمت بر دیوار خانه تاریخی عظیم‌نژاد اراک

مصطفی مرزبان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه مرمت خانه تاریخی عظیم‌نژاد در اراک چندی پیش به تملک اداره کل در آمده است که در این مسیر با قلم مرمت رخت فرسودگی از دیوار آن زدوده می‌شود اظهار کرد: این بخش از مرمت شامل کف سازی، تعویض و بندکشی آجرهای فرسوده، کف‌سازی و گچ‌بری سنتی ورودی و نمای بنا است.

وی با اشاره به اینکه مرمت خانه عظیم نژاد تا یک ماه آینده تمام می‌شود افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای مرمت این بنای تاریخی یک میلیارد ریال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی بیان کرد: بنای تاریخی خانه عظیم‌نژاد مربوط به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است و در تاریخ ۹۰/۳/۲۵ به شماره ۳۰۱۰۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و در سال گذشته به تملک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفت.

مرزبان با اشاره به اینکه این بنای تاریخی در گذر سپهداری بازار تاریخی اراک و در کنار خانه قنبری واقع شده است ادامه داد: بعد از اتمام مرمت این بنای تاریخی برای کارگاه تولیدی در اختیار هنرمندان صنایع دستی قرار خواهد گرفت.

به گفته وی خانه تاریخی عظیم‌نژاد از سبک و معماری درون‌گرایی ایرانی پیروی کرده و شامل یک حیاط مرکزی و فضاهای مسکونی و دو طبقه در اطراف است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول