اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

راه‌حل پایدار تأمین پزشک مناطق محروم/ حذف پزشکان کاسبکار با افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: درواقع آنچه کیفیت ارائه خدمات پزشکی را کاهش می‌دهد انحصار است؛ نه افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی.

راه‌حل پایدار تأمین پزشک مناطق محروم/ حذف پزشکان کاسبکار با افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی

مرتضی آقایاری دبیر انجمن اسلامی دانشجویان 1348 دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری گفت: وزیر بهداشت در سخنانی قابل‌تقدیر در دیدار با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از بومی گزینی و افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی حمایت کرد.

وی افزود: دکتر عین‌اللهی به‌درستی افزایش کیفیت پزشکی را در گرو افزایش کمیت پزشکان دانستند. درواقع آنچه کیفیت ارائه خدمات را کاهش می‌دهد انحصار است و نه افزایش ظرفیت.

این فعال دانشجویی ادامه داد: متأسفانه کمبود پزشک در بسیار از نقاط باعث شده تا پزشکان به انتخاب اجباری مردم تبدیل شوند و درنتیجه این اتفاق، تفاوتی میان پزشک بی‌کیفیت و با کیفیت مشاهده نمی‌شود و انگیزه پزشکانی که با هدف خدمت به مردم وارد این حوزه شده‌اند از بین می‌رود. با افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی زمینه حذف پزشکان کاسب‌کاری که هیچ تعهدی نسبت به لباس شریف پزشکی و سلامت مردم ندارند فراهم می‌شود.

این دانشجوی پزشکی ضمن تأکید بر سخنان دکتر عین‌اللهی مبنی بر بومی‌گزینی به‌عنوان یک ‌راه‌حل پایدار تأمین پزشک مناطق محروم گفت: واقعیت این است که پزشکانی که در شهرهای بزرگ مشغول به کار هستند قابل‌انتقال به مناطق محروم نیستند و هر طرحی به‌جز افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان تعهدی با شکست مواجه خواهد شد و هزینه‌های سنگینی را به نظام سلامت تحمیل خواهد کرد. قبلاً در طرح تحول سلامت برای جذب پزشک به مناطق محروم حقوق پزشکان تا پنج برابر افزایش یافت اما درنهایت طبق گفته دکتر قاضی‌زاده هاشمی تنها 1500 نفر داوطلب خدمت در این مناطق شدند.

وی درنهایت ضمن ابراز امیدواری از سخنان وزیر بهداشت در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی گفت: تشکل‌های دانشجویی به‌عنوان یک‌نهاد دور از منافع صنفی و گروهی تمام تلاش خود را برای حمایت از هرگونه سخنان انحصارشکنانه به‌کار خواهند گرفت و امیدوارند این سخنان به عمل ختم شود و وزیر جدید بهداشت تسلیم فشار انحصارطلبان نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول