اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

گلزار شهید مدافع حرم محمد بلباسی مقصد اردو راهیان نور در محمودآباد می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج محمودآباد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس از اجرای اردوی راهیان نور استانی خبر داد و گفت: این اردو از گلزار شهدای گمنام غواص شروع و با زیارت مزار شهید مدافع حرم محمد بلباسی به پایان می‌رسد.

گلزار شهید مدافع حرم محمد بلباسی مقصد اردو راهیان نور در محمودآباد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، با آغاز هفته دفاع مقدس برنامه‌های متعددی برای گرامیداشت این هفته در استان در نظر گرفته شده است،اسماعیل ابراهیم‌نژاد فرمانده بسیج ناحیه محمودآباد در جمع خبرنگاران در این زمینه اظهار کرد: ۴۵۰ برنامه گرامیداشت در این شهرستان برگزار می‌شود که ۵۱ برنامه محوری در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

وی گفت: توزیع بسته‌های معیشتی، دیدار و تجلیل از خانواده‌های شهدا، رزمندگان و ایثارگران همچنین اردوی راهیان نور استانی را در دستور کار داریم که در این قالب در سومین روز از هفته دفاع مقدس ما این اردو را از مقابل مزار شهدای گمنام غواص شروع کرده و به سمت موزه دفاع مقدس در قراخیل قائم‌شهر رفته و سپس با زیارت مزار شهید مدافع حرم محمد بلباسی به پایان می‌رسد.

فرمانده بسیج ناحیه محمودآباد بیان کرد: ما امسال برنامه پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی را داریم که از شهر سرخرود شروع شده و مسیر حدود ۲۰ کیلومتری تا محمودآباد را مردم ولایت‌مدار و عاشقان حسینی طی خواهند کرد و در طول مسیر با احداث موکب توسط پایگاه‌های روستاهای مسیر به زائران خدمت‌رسانی خواهد شد و در مسیر دیگری از میدان شهید کاظمی تا آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) این پیاده‌روی برای جاماندگان اربعین برگزار می‌شود.

ابراهیم‌نژاد در پایان گفت: در سال ۱۴۰۰ برای احداث خانه محروم تعداد ۴۰ باب خانه سهم شهرستان محمودآباد بوده که از دهه فجر سال گذشته برای ۱۶ باب منزل محروم کلنگ‌زنی صورت گرفته که انشاالله تا دهه فجر امسال به پایان کار این واحدها می‌رسیم و به‌صورت نمادین دو باب منزل محروم در این هفته افتتاح می‌شود و بقیه سهمیه شهرستان در مناسبت ‌ای دیگر کامل خواهد شد.

 برگزاری ۱۵۰ برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در چالوس

عابدین داغمه‌چی فیروزجایی فرمانده بسیج ناحیه چالوس نیز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در این ایام بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه توسط ستاد هفته دفاع مقدس شهرستان و حوزه‌های مقاومت در سطح شهرستان چالوس اجرا خواهد شد.

وی به برخی از برنامه ها از جمله تجلیل از رزمندگان، ایثارگران، خانواده شهدا، آزادگان هشت سال دفاع مقدس، بسیج اصناف با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ۳۱ شهریور ماه اشاره کرد و افزود: امسال تقارن هفته دفاع مقدس با ایام اربعین حسینی، یک نمایشگاه دفاع مقدس و اربعینی در مصلی چالوس با نگاه اربعین، دفاع مقدس فردا افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: ادامه طرح شهید سلیمانی با همکاری شبکه بهداشت، نشست‌های بصیرتی و همچنین تجلیل از مدافعان سلامت در طول این هفته انجام خواهد شد.

فرمانده بسیج شهرستان چالوس با بیان اینکه قرارگاه محله مهدوی را در سطح شهرستان انجام شد، گفت: در هر حوزه مقاومت چهار محله با عنوان کارهای اولیه محله مهدوی با اعضای محترم از امام جماعت، دهیار، اعضا شورا، فرمانده مقاومت و افراد نخبه محل با هدف رفع مشکلات محل در حال اجرا است.

برگزاری ۲۰۰ برنامه گرامیداشت دفاع مقدس در مازندران

مهرداد ابراهیم‌پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نوشهر در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران اعضای بسیج رسانه نوشهر که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، از دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه تمام نشدنی یاد کرد و گفت: در این هفته دفاع مقدس در مجموع حدود ۲۰۰ برنامه فرهنگی، عمرانی و ورزشی در شهرستان اجرا می‌شود.

وی افزود: تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس،پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، غبارروبی گلزار شهدا، زنگ ایثارگری در یکی از مدارس سطح شهر، افتتاح خانه محروم و گلزار شهداف برگزاری یادواره شهداف نشست روشنگری، برپایی نمایشگاه  و ایستگاه کاروان مقاومتف رزمایش کمک مومنانه، تجلیل از مدافعان سلامت، رژه خودرویی و موتوری و تجلیل از بانوان نقش آفرین بخشی از این برنامه‌ها است.

*اجرای ۲۷۰ برنامه طی هفته دفاع مقدس در بهشهر

حسین جناسمی فرمانده ناحیه مقامت بسیج بهشهر با اشاره به برگزاری ۲۷۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در این شهرستان خاطرنشان کرد: از این تعداد برنامه، ۷۰ برنامه محوری و شاخص است و بر این اعتقادیم که برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس گام مهم و اثرگذار برای تبیین ارزش‌های ۸ سال دفاع مقدس است که باید در جامعه نهادینه شود.

وی گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا، تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان سال دفاع مقدس، دیدار با امام جمعه و خانواده شهدا و ایثارگران، نذر خون، افتتاحیه خانه محرومان، ساماندهی گلزار شهدا، رژه خودرویی، برگزاری رزمایش کمک مومنانه، چهارپایه خوانی در منزل شهدا، همایش یاد یاران، نشست‌های روشنگری، موکب سلامت و اکران فیلم دفاع مقدس، رونمایی از کتاب دفاع مقدس، خطبه خوانی حضرت زینب(س)، حضور در نماز جمعه و کارگاه‌های مهارت زندگی و.. از برنامه‌های شاخص ما در هفته دفاع مقدس در شهرستان بهشهر است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول