اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مرحله اول یادمان شهدای دفاع مقدس در پیشوا افتتاح می‌شود

جانشین سپاه شهرستان پیشوا گفت: یادواره شهدای شهرستانی در صحن امامزاده جعفر(ع) و افتتاح مرحله اول یادمان شهدای دفاع مقدس از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان پیشوا خواهد بود.

مرحله اول یادمان شهدای دفاع مقدس در پیشوا افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، سرگرد میثم ترکاشوند جانشین سپاه شهرستان پیشوا عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: ملت ایران اسلامی در طول ۸ سال دفاع مقدس بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که هرکدام از این شهدا دارای ارزش و جایگاه والایی بودند که برای‌ ما الگو هستند و قطعا همه مسؤولین و همه ما وظیفه داریم الگوی شهیدان را سر لوحه کار و زندگی خویش قرار دهیم.

وی گفت: در هفته دفاع مقدس با همکاری مجموعه های مختلف، برنامه های متنوعی همچون؛ برنامه های شهدایی، فرهنگی و اجتماعی، فضای مجازی، کمک مومنانه و ورزشی در سطح شهرستان خواهیم داشت.

جانشین سپاه شهرستان پیشوا افزود: مهم ترین این برنامه ها، افتتاح مرحله اول یادمان شهدای دفاع مقدس شهرستان پیشوا است که طی روزهای آینده افتتاح و عموم مردم هم می توانند در ساعت های اعلام شده از این یادمان بازدید بعمل بیاورند.

ترکاشوند از برگزاری یادواره شهدای شهرستانی که با حضور سخنران و مداح شاخص کشوری در صحن امامزاده جعفر(ع) این شهرستان برگزار خواهد شد، خبر داد و افزود: برنامه های جانبی که مرتبط با شهدا است، دیدار و تکریم از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، برنامه آبروی محله، برگزاری دعای ادعیه در کنار مزار شهدا، غبارروبی مزار شهدا، توزیع پوستر و عکس شهدا درب منازل، مسابقه عکس و برنامه شبی با شاعران از جمله برنامه های این هفته می باشد.

وی گفت: در ادامه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مقابله با کرونا، بسیجیان ما در این مرحله به کمک شبکه بهداشت به درب منازل مردم جهت تزریق واکسن مراجعه می کنند و یک کار منحصر به فردی است که با کمک شبکه بهداشت انجام می شود و از تجمع و تردد مردم به مرکز واکسیناسیون جلوگیری می شود که در کنار این طرح به کسانی که متاثر از کرونا شده اند در تامین مایحتاج عمومی آنها کمک خواهد شد.

جانشین سپاه شهرستان پیشوا گفت: در بُعد برنامه های فرهنگی اجرای سرود و نمایش، تهیه و توزیع بسته های معیشتی، برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله احکام و نماز، راه اندازی صوت سیار در سطح شهر، کارگاه‌ سبک زندگی اسلامی، خاطره گویی، نشست های بصیرتی، تقدیر از زنان اسوه، روایتگری و همایش زینبی دفاع مقدس، اجرای برنامه همسایه سلام، نصب شبرنگ دفاع مقدس برروی خودروها، پیاده روی بسیجیان تحت عنوان عاشقان ولایت را نیز خواهیم داشت.

ترکاشوند ادامه داد: در بحث فضای مجازی نیز محتوای فرهنگی در قالب دفاع مقدس تهیه شده که در فضای مجازی منتشر خواهد شد، نشر یاد و خاطره شهدا، دلنوشته شهدا، مسابقه نجوای با شهدا، کارگاه آموزشی سواد رسانه ای نیز درنظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: هشتمین مرحله از اجرای کمک های مومنانه را داریم که شامل بسته های معیشتی و اهدای لوازم التحریر، کیف و کفش برای دانش آموزان نیازمند، توزیع گوشت و برنج در بین نیازمندان به نیابت از شهدا، طبخ و توزیع غذای گرم و همچنین ایستگاه صلواتی در اربعین حسینی را خواهیم داشت.

جانشین سپاه پیشوا با اشاره به برنامه های اجتماعی هفته دفاع مقدس در این شهرستان گفت: برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد، میز خدمت در مناطق مختلف از جمله نمازجمعه و پایگاه های مقاومت، مشاوره های حقوقی رایگان، راه اندازی ایستگاه مقاومت و پخش و توزیع رایگان ماسک و محلول ضدعونی، نشست در خصوص ترویج و برکات ازدواج، برگزاری کارگاه تشویق خانوادها جهت فرزند آوری، کارگاه آموزش مهارت های زندگی برای نوعروسان، کارگاه مشاوره مخصوص مجردها و کارگاه ها تحکیم بنیان خانواده انجام خواهد شد.

ترکاشوند با اشاره به برنامه های ورزشی این هفته گفت: مسابقات ورزشی شامل دارت، والیبال، فوتسال، تیراندازی و پیاده روی، دومیدانی و تجلیل از قهرمانان ورزشی می باشد که همه این ها بخشی از برنامه های این هفته می باشد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول