اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

شورای دفاعی سودان نام عامل کودتای نافرجام را فاش کرد

شورای دفاعی سودان با اعلام نام یک افسر با درجه سرلشکری به عنوان فرمانده کودتای نافرجام از دستگیری 22 افسر و سرباز دیگر به اتهام تلاش برای کودتا خبر داد.

شورای دفاعی سودان نام عامل کودتای نافرجام را فاش کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شورای امنیت و دفاع سودان اعلام کرد که تلاش برای کودتا در این کشور تحت فرماندهی سرلشکر عبدالباقی الحسن عثمان به همراه ۲۲ افسر در رده‌های مختلف و تعدادی سرباز انجام شد.

به گزارش روسیا الیوم، در جلسه این شورا به ریاست «عبدالفتاح البرهان»  رئیس شورای حاکمیتی سودان، وضعیت امنیتی کشور به دنبال اعلام گزارش‌ها از تلاش نافرجام برای وقوع کودتا علیه نظام حاکم بر سودان مورد بررسی قرار گرفت.

ژنرال «یاسین ابراهیم» وزیر دفاع سودان هم در بیانیه مطبوعاتی گفت که تحقیقات اولیه در مورد کودتا نشان می‌دهد که هدف از کودتا، به دست گرفتن قدرت و تضعیف نظام کنونی بوده است.

وی تاکید کرد: ما بر این کودتا کاملا غلبه کردیم و همه شرکت‌کنندگانی که نام آنها در تحقیقات ذکر شده بود، دستگیر شدند و بازجویی‌ها در حال تکمیل است تا جزئیات قضیه، روشن شود.

وزیر دفاع سودان گفت: این تلاش با هوشیاری و هماهنگی سرویس‌های امنیتی بدون ایجاد خسارت جانی و مالی در مدت کوتاهی ناکام ماند و نیروهای مسلح همیشه بر عهد خود در صیانت از حقوق شهروندان و دستاوردهای مردم سودان باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول