اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کم‌توجهی به «حفاظت از خاک» به عنوان یک اولویت در حوزه کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: حفاظت از خاک یکی از اولویت‌هایی است که در چند سال گذشته مورد کم‌توجهی قرار گرفته است.

کم‌توجهی به «حفاظت از خاک» به عنوان یک اولویت در حوزه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، عطاالله ابراهیمی در همایش کشت پاییزه چهارمحال و بختیاری به ضرورت خودکفایی کشور در تولید محصولات کشاورزی در راستای امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: بخش کشاورزی اثر مستقیمی بر تامین امنیت غذایی دارد و زمینه خودکفایی و استقلال کشور در زمینه تولید محصولات غذایی را فراهم می‌کند در واقع امنیت غذایی ارزش و جایگاه فراتر از این دارد که با یک نگاه اقتصادی بتوان به حوزه کشاورزی و تامین امنیت غذایی کم‌توجهی کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کشاورزی علاوه بر تولید مواد غذایی و امنیت غذایی در ایجاد اشتغال و افزایش صادرات نیز تاثیرگذار است، افزود: برای ایجاد همین میزان فرصت شغلی ایجاد شده در حوزه کشاورزی، در حوزه صنعت به هزاران میلیارد سرمایه نیاز است.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی به عنوان پیش‌نیاز توسعه کشور است و کشورهایی که در این حوزه سرمایه‌گذاری بیشتر داشته باشند، موفق‌تر هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان به مشکل خشکسالی و ممنوعه شدن دشت‌های استان اشاره کرد و گفت: باید از برنامه‌ها و ظرفیت‌های نوین در کشاورزی استفاده کرد تا با کمترین میزان آب، بیشترین میزان تولید را داشته باشیم و همچنین از بذرهای اصلاح شده برای کشت استفاده کرد البته نباید از اصلاح الگوی کشت در استان و استفاده از آب سبز غافل شد بلکه باید از گونه‌های مناسب با شرایط اقلیم و آب و هوایی استان برای کشت استفاده کرد.

 

ابراهیمی افزود: حفاظت از خاک یکی از اولویت‌های جهادکشاورزی است که در چند سال گذشته مورد کم‌توجهی قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول