اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

انهدام یک باند هفت نفره حفاری غیرمجاز در اندیکا

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان از انهدام یک باند هفت‌نفره حفاری غیر مجاز و کشف و ضبط یک دستگاه ردیاب و ادوات حفاری به همراه یک دستگاه خودرو در شهرستان اندیکا خبر داد.

انهدام یک باند هفت نفره حفاری غیرمجاز در اندیکا

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سرهنگ رامین مکناوی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حسب گزارش منابع و مخبرین محلی مبنی بر تردد یک دستگاه خودروی مشکوک در روستاهای بن‌حیدر، دژاسدخان، امام‌زاده ملکان و دور آب، مسوولان پایگاه حفاظت میراث‌فرهنی اندیکا با قید فوریت موضوع ترددهای مشکوک این خودرو را در دستورکار قرار دادند و بررسی کردند.
 
وی افزود: پیرو این موضوع، ضمن هماهنگی با دادستان شهرستان، نیروهای پایگاه حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان در معیت نیروهای پلیس اطلاعات به منطقه اعزام و در عملیاتی موفق به دستگیری هفت نفر و کشف و ضبط یک دستگاه ردیاب، ادوات حفاری و توقیف خودرو آن‌ها در منطقه دژ اسدخان شدند.
 
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: افراد خاطی به منظور سیر مراحل قضائی تحویل عوامل انتظامی شدند.
 
وی ادامه داد: از همه شهروندان درخواست می‌‌شود در راستای حفظ آثار تاریخی درصورت مشاهده هرگونه حفاری مشکوک مراتب را به سامانه ۱۱۰ نیروی انتظامی یا به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان به شماره ۰۶۱۳۵۵۳۰۳۷۶ (یگان حفاظت میراث‌فرهنگی) اطلاع دهند.
 
رامین مکناوی تصریح کرد: به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به‌دست آوردن اموال تاریخی ـ فرهنگی، ممنوع است و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا سه سال و ضبط اشیاء مکشوف به نفع وزارت میراث‌فرهنگی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول