اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۸۳۰۰ کلاس اولی گرگان به مدرسه رفتند/ نواختن زنگ مهر در مدارس گلستان

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گرگان گفت: صبح امروز آیین بازگشایی مدارس با به صدا درآمدن زنگ «مهر و مقاومت» برای شکوفه‌های گلستانی و کلاس اولی‌ها نواخته شد.

۸۳۰۰ کلاس اولی گرگان به مدرسه رفتند/ نواختن زنگ مهر در مدارس گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بهجت تربتی‌نژاد صبح امروز در خصوص بازگشایی مدارس در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: آیین بازگشایی مدارس صبح امروز ساعت هشت به صورت متمرکز در «دبستان شهید گل‌محمدی» واقع در روستای «توشن» شهرستان گرگان برگزار شد.

وی در حاشیه مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تصریح کرد: از ابتدای مهر همزمان با سراسر کشور تعداد ۸ هزار و ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان کلاس اول در شهرستان گرگان به مدرسه رفتند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گرگان ابراز کرد: تمامی مدارس روستایی مطابق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی حضوری دانش‌آموزان اعلام کرده بود و مدارس روستایی پذیرای دانش‌آموزان شدند.

تربتی‌نژاد از بازگشایی مدارس در آبان ماه جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر بیماری کرونا روند نزولی داشته باشد امیدواریم که از ابتدای آبان ماه شاهد بازگشایی مدارس شهری باشیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گرگان اظهار کرد: به تدریج این کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی ابراز کرد: نحوه حضور دانش آموزان در مدارس براساس نظر اولیای دانش آموزان است و والدین در این زمینه تصمیم می‌گیرند.

تربتی‌نژاد با تاکید بر اینکه اجازه بازگشایی در مدارس شهری به صورت حضوری و نیمه‌حضوری است، گفت: تعداد پنج الی ۱۰ نفر از دانش‌آموزان در مدارس شهری می‌توانند به مدرسه مراجعه کنند؛ معلم خود را ببینند؛ با فضای مدرسه آشنا شوند و کتاب‌های درسی خود را تحویل بگیرند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گرگان افزود: براساس تصمیم‌گیری وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیمات بهتری در آبان ماه جاری گرفته خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان روز گذشته گفت: فقط مدارس در مناطق روستایی و عشایری و کلاس‌های کارگاهی مدارس فنی و حرفه‌ای در سطح استان با کمتر از ۱۵ نفر دانش‌آموز به صورت حضوری خواهد بود.

احسان گوهری‌راد اظهار کرد: کلاس‌های حضوری در آبان ماه با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته سلامت ستاد استانی مقابله با کرونا و برنامه‌ریزی‌های لازم برگزار خواهد شد که متعاقبا اعلام می‌شود.

وی در خصوص الزام حضور معلمان در مدارس گفت: فقط عوامل اجرایی یعنی مدیر، معاون و سایر عوامل اجرایی مدرسه باید در مدارس حضور داشته باشند و الزامی بر حضور معلمان در مدارسی که کلاس‌ها غیرحضوری خواهد بود وجود ندارد اما با هماهنگی که با مدرسه انجام می‌شود برای استفاده از ظرفیت امکانات و اینترنت موجود در مدرسه معلمان می‌توانند در مدرسه حاضر و کلاس‌های غیرحضوری را از آنجا برگزار کنند.

گفتنی است، در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ تعداد ۳۸۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف سال تحصیلی را آغاز خواهد کرد که ۱۱ هزار نفر بیش از سال گذشته است.

در سال تحصیلی جاری ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه که ۲ هزار و ۲۴۲ مدرسه دولتی و باقی آن غیر دولتی است، با ۲۳ هزار فرهنگی فعال در بخش‌های مختلف فعال خواهند بود.

در شهرستان گرگان به عنوان مرکز استان گلستان، ۸۵ درصد مدارس دولتی دو شیفته هستند که این شهرستان جزء پنج شهر اول کشور با بیشترین استقبال خانواده‌ها از مدرسه غیردولتی است.

لازم به ذکر است بالغ بر ۳۰ درصد کلاس‌های استان نیازمند مقاوم‌سازی و نوسازی است.

سرانه فضای آموزشی در استان گلستان ۴.۷ متر است که میانگین کشوری ۵.۷ متر است که در حال حاضر ۱۲ هزار و ۴۰۰ کلاس درس در استان گلستان داریم.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول