اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تشکیل مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل در استان‌ها

نماینده مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل کشور از تشکیل این مجمع در استان‌های مختلف خبر داد.

تشکیل مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل در استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد قوام بعد از ظهر امروز در جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های استان سمنان در سالن جلسات کوثر استانداری اظهار کرد: بر اساس برخی آمار و بررسی‌ها، نتایج نشان از این دارد که بالغ‌بر ۸۰ درصد بزهکاران در دوران دبستان و یا سایر مقاطع ترک تحصیل کردند.

وی افزود: بسیاری از افرادی که ترک تحصیل می‌کنند، در جامعه سرگردان شده و نهایتاً به کودکان کار و یا بزهکار تبدیل می‌شوند که به این سبب نیاز بود تا در حمایت از این افراد اقدامی صورت می‌گرفت.

نماینده مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل کشور ادامه داد: در راستای حمایت از این افراد، تشکیل مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل در کشور و سپس در استان‌ها در دستور کار قرار گرفت.

قوام بیان کرد: ما در تلاش هستیم تا با همراهی دستگاه‌های مرتبط با فعالیت این مجمع، علت ترک تحصیل این افراد را شناسایی و برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: از سال ۹۸ اقدامات تشکیل این مجمع در استان سمنان در دستور کار قرار گرفت، شناسایی افراد بازمانده از تحصیل در استان و رسیدگی به امور آن‌ها ذیل این مجمع، از اهداف این مجموعه است.

نماینده مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل کشور عنوان کرد: هدف کلی این مجمع خیرین، ایجاد شرایط و امکانات برای بازماندگان از تحصیل در شکل و قالب‌های مختلف و بازگشت آن‌ها به ریل اصلی زندگی است.

قوام خاطرنشان کرد: طبق اساسنامه، مجمع‌های خیرین حامی بازماندگان از تحصیل، ازنظر حقوقی، مالی و پاسخگویی مستقل هستند.

تدوین اساسنامه مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل سمنان

مدیرعامل مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: ۲۴ نفر از اعضای هیأت امنای این مجمع، نسبت به تدوین اساسنامه اقدام کردند.

علیرضا محمودی اضافه کرد: در بازه زمانی بسیار کوتاه، پاسخ لازم از سوی استانداری در خصوص تشکیل این مجمع صادر شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی بیان کرد: در این حوزه، ارتباط تنگاتنگی با آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان و سایر دستگاه‌های مرتبط ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل استان سمنان ادامه داد: تلاش داریم، عوامل متعددی که باعث ترک تحصیل این افراد شده را شناسایی و به‌صورت مستمر مسائل آن‌ها را برطرف کنیم.

محمودی تصریح کرد: در گام بعدی هدف ما این است تا از ترک تحصیل این‌گونه افراد در استان سمنان پیشگیری کرده و اقدامات لازم را دستور کار قرار دهیم.

وی تأکید کرد: حمایت و مساعدت نهادهای مرتبط و دخیل در این موضوع، امری بسیار لازم و حائز اهمیت است و تقاضا داریم تا در این مسیر یاری‌گر ما باشند.

مدیرعامل مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل استان سمنان خاطرنشان کرد: ارتباط و لینک این مجمع با مجمع خیرین کارآفرین استان برای ایجاد شرایط اشتغال ویژه این افراد و ورود به بازار کار در دستور کار قرار دارد.

شریعتی، نماینده تشکل توسعه پایدار شاهوار نیز در این جلسه اظهار کرد: در جلسه گذشته، موارد و ابهاماتی از سوی اعضا در خصوص فعالیت و اهداف این تشکل مطرح شد و بررسی و اصلاح این ابهامات در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شفافیت اهداف و فعالیت این سمن، یکی از این موارد بود، افزود: همچنین در خصوص فراگیری و پوشش استانی این سمن بر اساس توصیه‌ای که در جلسه قبل توسط اعضا صورت گرفت، با اضافه شدن افراد متخصص و مجرب در این حوزه از استان، مورد اصلاح قرار گرفت.

نماینده تشکل توسعه پایدار شاهوار با بیان اینکه اولویت‌ها در ارتباط با توسعه پایدار، احصا و طبقه‌بندی و نقشه راه ترسیم شده است، عنوان کرد: در اسناد بالادستی اولویت‌ها برای دستیابی به توسعه پایدار مشخص‌ شده و نقشه راه روشنی را برای ما به‌منظور دستیابی به موفقیت و توجه به اولویت‌های منطقه، ترسیم می‌کند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول