اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

سفر به عتبات عالیات فقط از طریق مرزهای هوایی صورت می‌گیرد

معاون سیاسی استانداری خوزستان گفت: با توجه به توافق‌هایی که با کشور عراق صورت گرفت سفر به عتبات فقط و فقط از طریق هوایی امکان‌پذیر است و زائران باید از طریق سامانه سماح برای ثبت نام اقدام کنند.

سفر به عتبات عالیات فقط از طریق مرزهای هوایی صورت می‌گیرد

رضا نجاتی معاون سیاسی استانداری خوزستان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، در رابطه با آخرین وضعیت پایانه‌های مرزی خوزستان، اظهار کرد: دو مرز شلمچه و چذابه به مانند مرزهای دیگر کشور برای سفر زائران به کربلا بسته شده است و مردم نباید به مرزها تردد داشته باشند.

وی افزود: با توجه به توافق‌هایی که با کشور عراق صورت گرفت سفر به عتبات فقط و فقط از طریق هوایی امکان‌پذیر است و زائران باید از طریق سامانه سماح برای ثبت نام اقدام کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه مردم به مرزهای شلمچه و چذابه جهت خروج به کشور عراق تردد نکنند، گفت: در مرزها هیچ گونه خدماتی به زائران داده نخواهد شد و اجازه خروج به آن‌ها داده نمی‌شود.

نجاتی با اشاره به گفت‌وگوی دو روز گذشته یکی از افسران عراقی با شبکه خوزستان مبنی بر مخالفت با تردد زائران از مرزهای زمینی، بیان کرد: برای کسی گذرنامه و ویزای زمینی صادر نشده است که کسی بخواهد از طریق زمینی وارد عراق شود.

وی با بیان اینکه مردم اخبار مرزها را از طریق منابع رسمی دنبال کنند، عنوان کرد: فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده و نشان می‌داد زائران با قایق در حال گذر از رودخانه به عراق هستند ربطی به زائران اربعین نداشته و صحت ندارد.


نجاتی گفت: شیوه تردد به عراق توسط منابع رسمی اعلام شده است ضمن اینکه دو طرف ایرانی و عراقی اجازه ورود و خروج از مرزها را به زائران نمی‌دهد.

وی با اشاره به فعالیت تجاری مرزها، افزود: فعالیت کامیون‌ها برای صادرات و واردات به کشور عراق به طور طبیعی برقرار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول