اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

امام جمعه رودان: دفاع مقدس دانشگاه انسان سازی بود

امام جمعه رودان، دفاع مقدس را دانشگاه بزرگ انسان سازی دانست که از دل آن شخصیت های برجسته ای همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیرون آمدند.

امام جمعه رودان: دفاع مقدس دانشگاه انسان سازی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، حجت الاسلام مهدی دری در خطبه‌های نماز جمعه رودان  با گرامی داشت هفته دفاع مقدس آن را یک دانشگاه عظیم دانست که انسان‌های بسیار بزرگی در آن کشف شده اند.

وی نمونه بارز آن را سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و افزود: آن سردار رشید اسلام با تاسی آن دفاع مقدس و با رشادت های خود دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد.

امام جمعه رودان بیان داشت: بسیاری از شهدا، رزمندگان و جانبازان ما کارهای عظیمی را در دفاع مقدس انجام داده اند که این  دلسوزان نظام و انقلاب همگی پرورش  یافته در 8 سال دفاع مقدس هستند.

حجت الاسلام دری به دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس در حوزه های نظامی و تجهیزات نیز اشاره کرد و گفت: امروز آنقدر ایران اسلامی پیشرفت داشته و قدرت شده که در هر دگرگونی در خاورمیانه نگاه ها معطوف به واکنش ایران می شود.

وی خواستار تبیین دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل جدید شد و گفت: باید نسل جدید بدانند که این نظام و انقلاب چگونه به این جایگاه رسیده است.

امام جمعه رودان  بر حضور پرشور در جشن عاطفه ها برای تامین نیازهای دانش آموزان نیازمند تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با ورزشکاران مدال آور المپیک گفت: این دیدار و تاکیدات مهم معظم له پیام آور آن است که توجه به ورزشکاران بسیار مهم است و باید ورزشکاران و امورات و مشکلات آنها  در کانون توجه باشند.

دری تصریح کرد: یکی از مواردی که با تهاجم فرهنگی مقابله می‌کند همین ورزش و افتخار آفرینی در میادین بین‌المللی است و امروز از طریق همین ورزشکاران  با حجاب اسلامی  نماد های اسلام ، حیا، عفت و مقاومت را برای تمام دنیا مخابره کردیم.

خطیب نماز جمعه رودان در ادامه  با اشاره به آغاز بهار علم و دانش و بازگشایی مدارس به بیان روایات و احادیث مختلف در تاکید تعلیم و تربیت پرداخت و گفت: انسانی کامل است که هم از نظر تزکیه نفس و هم  از نظر علمی خود را تقویت کند.

دری تصریح کرد: همه مشکل دنیا و غرب در همین است که یک امر یا هر دو را از کف داده اند و امروز جهان غرب از علم برای کشتار و استعمار خود استفاده می کند یعنی اگر علم در کنار تهذیب نباشد منجر به فاجعه خواهد شد.

وی، دغدغه ترتیب را یک اصل در اسلام و تاکید شده در قرآن عنوان کرد و گفت: اگر تهذیب و تربیت در جامعه نباشد هیچ رشدی در خانواده و سپس جامعه رخ نخواهد داد.

وی به کار مهم سه قوه در حذف برخی بروکراسی های اداری اشاره کرد و گفت: قطعا این امر موجب حذف دست های دلالان و هزینه های مضاعف برای مردم خواهد شد.

خطیب نماز جمعه رودان در ادامه به تحرکات آمریکا اشاره کرد و گفت: هیچ گاه نباید به آمریکا جنایتکار اعتماد کرد چرا که وقتی آنها به دوستان خود اعتنا نمی‌کنند پس هر اعتمادی بی نتیجه خواهد بود.

دری به حضور ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس اطلس شمالی و جنوبی و خلیج فنلاند اشاره و آن را نشانه اقتدار و عظمت و قدرت بدست آمده به دست جوانان توانمند این مرز و بوم دانست و خاطرنشان کرد: این دستاورد مهم در سایه خودباوری بدست آمده است.


انتهای پیام/ ۸۸۰۵۹
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول