اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

علم بدون معنویت، ختم به حقوق‌های نجومی و بی‌مسؤولیتی می‌شود

امام جمعه پردیس گفت: باید معنویت را در مدارس آموزش بدهیم زیرا علم بدون معنویت، ختم به حقوق‌های نجومی و بی‌مسؤولیتی می‌شود.

علم بدون معنویت، ختم به حقوق‌های نجومی و بی‌مسؤولیتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه شهرستان پردیس در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس که با حضور پرشور نمازگزاران در فضای باز بوستان نورالشهدای فاز۳ پردیس و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و اشاره به دیدار رهبری با قهرمانان پاراالمپیک، اظهار کرد: از مسوولان تقاضا داریم همگی اهتمام ویژه‌ای به توصیه های رهبری داشته و به مقوله ورزش و جوانان اهمیت بیشتری بدهند، تا از بُعد اسلامی، انقلابی و ملی افتخاراتی را مانند قهرمانی تیم ملی والیبال کسب کنند.

امام جمعه پردیس گفت: یک سال و نیم به دلیل کرونا مدارس غیرحضوری برگزار می شد و با بازگشایی‌هایی که در پیش داریم باید همزمان به آموزش مسائل علمی و معنویت بپردازیم زیرا
علمی که در قلب فاسد و بدون معنویت رشد پیدا کند ختم به حقوق های نجومی، بی‌مسوولیتی می شود و این افراد پست هایی را اشغال کرده و نه تنها خدمت نمی کنند بلکه به پر کردن جیب هایشان می پردازند.

وی افزود: معنویت را از مدارس شروع کرده و معلمان، مدارس و اولیا این حوزه را جدی بگیرند تا ظرفیت معنوی در نوجوانان ایجاد و جامعه اسلامی و خوبی را داشته باشیم.

حسینی ادامه داد: رنج بسیاری را از برخی مسوولان فاقد معنویات می کشیم، زیرا اهمیتی به رفع مشکلات، خدمت به مردم و رفع درد مردم نمی کنند زیرا خلاء معنویت در این مدیران باید از کودکی و از مدارس رفع می شد.

امام جمعه پردیس ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس، بیان‌کرد: در اوایل انقلاب دشمن در ما ضعف دید و به کشور حمله کرد و هدفشان حذف حاکمیت اسلام، امام و رهبری بود و امروز نیز با تحریم، تهدید به دنبال همین هستند و باید تلاش کنیم به توصیه تمامی شهیدان که نگذارید حرف امام زمین بماند عمل کنیم.

وی اضافه کرد: راز پیروزی هشت سال دفاع مقدس این بود که رزمندگان و شهدا نگذاشتند حرف امام راحل زمین بماند و هرکجا به حرف رهبری گوش داده نشد دشمن جسورتر شده و جلوتر آمده است و این به خاطر دیدن احساس ضعف در برخی از مسوولان بوده است.

حسینی تصریح کرد: شکست حصر آبادان با عملیات ثامن الائمه با خیانت مسوولان خود فروخته عقب افتاد اما با بازسازی رزمندگان در سال ۶۰ به پیروزی رسیدم و این نشان داد که هر زمان به حرف امام گوش دادیم، پیروز شدیم.

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به برنامه های سپاه شهرستان در هفته دفاع مقدس، ابراز کرد: سپاه برای این هفته برنامه‌های خوبی را تدارک دیده و با مداحی، روایتگری، برپایی نمایشگاه، فضای دفاع مقدس را بازسازی کردند و ما باید فرزندان خود را برای آشنایی بیشتر با از خودگذشتگی‌های شهدا و رزمندگان به این نمایشگاه بیاوریم تا آنها با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز اتش نشانی و امینی و همچنین تبریک هفته اورژانس و فوریت های پزشکی، اذعان کرد: از خدمات این دو مجموعه تشکر میکنیم زیرا نجات دهنده جان هموطنانمان هستند خداقوت زیرا بنا به روایات، بهشت بر این افراد واجب است.

حسینی با اشاره به فرارسیدن جشن عاطفه ها و بازگشایی مدارس، عنوان کرد: دانش آموزان بسیاری در حسرت کیف، کفش، قلم و دفتر نو هستند زیرا خانواده های این افراد بی‌بضاعت هستتد و با دستان پر مهر خیرین این افراد از نعمت تحصیل بهره‌مند میشوند.

امام جمعه پردیس اعلام کرد: امسال باز هم اربعین حسینی با محدودیت‌هایی برگزار شده و بسیاری از این قافله جا ماندند، به همین دلیل پیاده روی جاماندگان اربعین در شهرستان برنامه ریزی شد و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از چند مسیر جاجرود، پردیس و بومهن به امام زاده سلطان مطهر(ع) در ده بومهن با برپایی موکب هایی برگزار میشود.

حسینی افزود: رهبری در ابتدای ساخت واکسن اعلام کردند ما از دشمن واکسن نمیخریم و زمان نشان داد که دشمن به هم‌پیمانان خود نیز واکسن آلوده داده است و نشان دادند که باید به توصیه‌های رهبری توجه داشته بیشتری باشیم‌.

امام جمعه پردیس ادامه داد: زمانی که دانشمندان کشورمان دانش تولید واکسن را بدست آوردند‌، دشمنان دیدند که رسوایی بیشتری به وجود می‌آید صادرات واکسن را آغاز کردند‌.

وی اضافه کرد: با کار‌های جهادی رئیس جمهور واکسن کرونا به صورت گسترده تولید و وارد کشور میشود و پیاده نظام دشمنان پویش واکسن نمیزنیم را راه انداختند و آنها به دنبال این هستند ملت ایران در داغ کرونا سوخته و اقتصاد کشور آسیب ببیند.

حسینی تصریح کرد: این خائنان واکسن برکت را زیر سوال میبرند و در فضای مجازی به دنبال تفکیک واکسن ها هستند اما بدانند مسوولان کشور با بررسی‌های خود بر اساس اثر گذاری، سلامت شهروندان و... واکسن خریداری میکنند.

امام جمعه پردیس افزود: ملت ایران باید با حماسه و حضور خود واکسن زده و تبلیغ واکسیناسیون را داشته باشند زیرا با تلاش مسوولان در شهرستان ۱۰ تا ۱۱ مرکز احداث شده که دو مرکز برای اولین بار در کشور به صورت خصوصی آغاز به کار کردند.

وی ادامه داد: بسیج با نیروی انسانی و ارائه خدمات توسط شهرداری و... این مراکز احداث شدند تا مردم سریعتر واکسینه شوند اما بی‌عرضه های دشمنان خارجی به دنبال پویش واکسن نزنیم هستند اما ما با حماسه واکسن میزنیم دشمنان را بار دیگر خار و مشت محکمی بر دهان نوکران و شیاطین دنیا میزنیم.

حسینی با اشاره به مشکلات شهرک راه و ترابری، گفت: ساکنان نیازهای خود را طی درخواستی به دفتر امام جمعه رساندند و بی توجهی ۸ ساله مسوولان نسبت به خود را بیان کردند و در خطبه های هفته گذشته درد مردم مطرح و بلافاصله فرماندار، شهردار به صورت جهادی اقدام به رفع مشکلات این شهرک کردند.

امام جمعه پردیس اعلام کرد: شهردار پردیس به صورت جهادی در این شهر حاضر و بازدید میدانی داشت و از نزدیک درد و دل‌های ساکنین را شنیده و در همان محل دستورات لازم را برای رفع مشکلات صادر کرد که جای تقدیر دارد.

وی در پایان گفت: امیدواریم این روحیه جهادی در بین دیگر‌ مسوولان نیز بیشتر دیده شود و مردم ببینند هرموقع که مسوولی را صدا زدند مسوولان در میانشان حاضر و اقداماتی را بری رفع مشکلاتشان انجام بدهند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول