اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ظرفیت‌های زیادی برای توسعه روابط ایران و ساحل عاج بدون استفاده مانده است

وزیر خارجه ساحل عاج در دیدار با همتای ایرانی با بیان این‌که ظرفیت‌های زیادی برای توسعه روابط بین دو کشور بدون استفاده مانده، بر اراده این کشور برای گسترش روابط دوجانبه با ایران تأکید کرد.

ظرفیت‌های زیادی برای توسعه روابط ایران و ساحل عاج بدون استفاده مانده است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و «کاندیا کامارا» وزیر خارجه ساحل عاج امروز (جمعه) در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و در خصوص مناسبات سیاسی و اقتصادی دوجانبه به گفت‌وگو نشستند.

* ظرفیت‌های زیادی برای توسعه روابط ایران و ساحل عاج بدون استفاده مانده

وزیر خارجه ساحل عاج در این دیدار ضمن ابلاغ پیام رئیس‌جمهور کشورش برای مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران، بر اراده ساحل عاج برای گسترش روابط دوجانبه با ایران تأکید کرد. 

کامارا روابط دو کشور را محترمانه خواند و گفت که ظرفیت‌های زیادی برای توسعه روابط ایران و ساحل عاج بدون استفاده مانده است.

وزیر خارجه ساحل عاج با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از این کشور به ویژه در مجامع بین‌المللی، گفت که کشورش برای گسترش روابط در  حوزه‌های مختلف به خصوص در زمینه صادرات کاکائو و مواد خام دیگر به ایران آمادگی دارد.

* اسناد زیادی بین دو کشور به امضا رسیده، اما نیازمند پیگیری است

وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست با بیان اینکه اسناد زیادی بین دو کشور به امضا رسیده، اما این اسناد نیازمند پیگیری است، روابط با ساحل عاج را حائز اهمیت خواند و به باز و فعال بودن سفارت جمهوری اسلامی در این کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان ضمن اعلام آمادگی برای ارتقای روابط با ساحل عاج، به روابط تجاری رو به رشد دو کشور اشاره و تصریح کرد که ظرفیت‌های زیادی برای توسعه روابط در حوزه‌های مختلف از جمله صنعتی، بهداشتی، کشاورزی و فناوری وجود دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در این نشست از همتای خود برای سفر به تهران دعوت کرد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که دوشنبه شب ۲۹ شهریور ماه در رأس هیأتی برای شرکت در نشست مجمع عمومی وارد نیویورک شد در مدت حضورش با مقامات و وزرای خارجه برخی از کشورها دیدار و گفت‌و‌گو کرده است. وی در این مدت با وزرای خارجه لوکزامبورگ، فنلاند، کرواسی، هند، سوریه، ونزوئلا، انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایرلند، بلاروس، دانمارک، ایتالیا، صربستان، نروژ، سنگاپور، اندونزی و ... و همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و به رایزنی پرداخت.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول